Trei trimestre consecutive de creștere a profitului pentru Telekom România
Data publicarii: 13-11-2019 | EconomieGrupul de companii Telekom România anunță venituri consolidate de peste 243 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al anului, în creștere cu 7,4% față de perioada similară a anului trecut. În același timp, a crescut și indicatorul EBITDA, ajustat la 36,1 milioane de euro în cel de-al treilea trimestru, lucru care indică o creștere susținută, consolidată, vreme de trei trimestre consecutive.
Performanțele financiare raportate cu această ocazie reflectă faptul că programele de creștere, dezvoltare și transformare ale companiei generează rezultate concrete, Telekom România fiind din ce în ce mai aproape de atingerea obiectivului ei principal și de redefinirea modelului operațional în scopul de a deveni o companie simplificată și digitală, în ton cu cererea pieței moderne.
Dacă veniturile consolidate au crescut semnificativ, la fel putem vorbi și despre veniturile din serviciile fixe. Potrivit datelor oficiale, în trimestrul al treilea, acestea au fost de 56,4 milioane de euro. Utilizatorii de voce fixă au ajuns de asemenea la 2,1 milioane la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului, o scădere de sub 1 procent față de perioada similară a anului trecut, scădere care se datorează în mod special declinului continuu al numărului de abonați la telefonia fixă, în detrimentul celor care aleg serviciile mobile.
Segmentul TV a înregistrat de asemenea o creștere a ARPU de peste 5%, o creștere semnalată de la un an la altul, compensând scăderea bazei de clienți.A continuat să crească însă segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil, acesta căpătând un avans de 32,4% în ceea ce privește veniturile aferente trimestrului al treilea față de perioada similară a anului trecut.
“În cel de-al treilea trimestru al anului, am continuat să generăm rezultate în creştere în ceea ce priveşte EBITDA, înregistrând totodată fluxuri de numerar în creştere, în ciuda condiţiilor de piaţă dificile. Aceste rezultate arată că avem capabilitatea de a ne concentra pe cele două direcţii în paralel: derularea cu succes a programelor interne de transformare a costurilor, precum si îmbunătăţirea veniturilor aferente segmentelor strategice. Performanţa din cel de-al treilea trimestru reflectă faptul că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte controlul riguros al costurilor şi al fluxului de numerar.
Ne bucurăm că am reuşit să aducem în continuare pe piaţă oferte unice, precum Cartela Mobil Nelimitat şi Smart WiFi, care s-au dovedit extrem de atractive pe segmentele noastre cheie, mobil şi broadband, aspect confirmat de satisfacţia clienţilor în ceea ce priveşte noile servicii, precum şi de rezultatele comerciale din acest trimestru. Continuăm să aducem clienţilor oferte atractive cu internet mobil nelimitat, sub umbrelele #netliberare şi #businessliber. Acestea sunt oferte pe care clienţii noştri le apreciază şi, ca urmare, vedem cum creşte constant consumul de date mobile.
Ca şi în perioada anterioară, avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband. În continuare avem lucruri de făcut, dar rezultatele arată că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Performanțele financiare raportate cu această ocazie reflectă faptul că programele de creștere, dezvoltare și transformare ale companiei generează rezultate concrete, Telekom România fiind din ce în ce mai aproape de atingerea obiectivului ei principal și de redefinirea modelului operațional în scopul de a deveni o companie simplificată și digitală, în ton cu cererea pieței moderne.
Dacă veniturile consolidate au crescut semnificativ, la fel putem vorbi și despre veniturile din serviciile fixe. Potrivit datelor oficiale, în trimestrul al treilea, acestea au fost de 56,4 milioane de euro. Utilizatorii de voce fixă au ajuns de asemenea la 2,1 milioane la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului, o scădere de sub 1 procent față de perioada similară a anului trecut, scădere care se datorează în mod special declinului continuu al numărului de abonați la telefonia fixă, în detrimentul celor care aleg serviciile mobile.
Segmentul TV a înregistrat de asemenea o creștere a ARPU de peste 5%, o creștere semnalată de la un an la altul, compensând scăderea bazei de clienți.A continuat să crească însă segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil, acesta căpătând un avans de 32,4% în ceea ce privește veniturile aferente trimestrului al treilea față de perioada similară a anului trecut.
“În cel de-al treilea trimestru al anului, am continuat să generăm rezultate în creştere în ceea ce priveşte EBITDA, înregistrând totodată fluxuri de numerar în creştere, în ciuda condiţiilor de piaţă dificile. Aceste rezultate arată că avem capabilitatea de a ne concentra pe cele două direcţii în paralel: derularea cu succes a programelor interne de transformare a costurilor, precum si îmbunătăţirea veniturilor aferente segmentelor strategice. Performanţa din cel de-al treilea trimestru reflectă faptul că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte controlul riguros al costurilor şi al fluxului de numerar.
Ne bucurăm că am reuşit să aducem în continuare pe piaţă oferte unice, precum Cartela Mobil Nelimitat şi Smart WiFi, care s-au dovedit extrem de atractive pe segmentele noastre cheie, mobil şi broadband, aspect confirmat de satisfacţia clienţilor în ceea ce priveşte noile servicii, precum şi de rezultatele comerciale din acest trimestru. Continuăm să aducem clienţilor oferte atractive cu internet mobil nelimitat, sub umbrelele #netliberare şi #businessliber. Acestea sunt oferte pe care clienţii noştri le apreciază şi, ca urmare, vedem cum creşte constant consumul de date mobile.
Ca şi în perioada anterioară, avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband. În continuare avem lucruri de făcut, dar rezultatele arată că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an