Trei trimestre consecutive de creștere a profitului pentru Telekom România
Data publicarii: 13-11-2019 | EconomieGrupul de companii Telekom România anunță venituri consolidate de peste 243 de milioane de euro în cel de-al treilea trimestru al anului, în creștere cu 7,4% față de perioada similară a anului trecut. În același timp, a crescut și indicatorul EBITDA, ajustat la 36,1 milioane de euro în cel de-al treilea trimestru, lucru care indică o creștere susținută, consolidată, vreme de trei trimestre consecutive.
Performanțele financiare raportate cu această ocazie reflectă faptul că programele de creștere, dezvoltare și transformare ale companiei generează rezultate concrete, Telekom România fiind din ce în ce mai aproape de atingerea obiectivului ei principal și de redefinirea modelului operațional în scopul de a deveni o companie simplificată și digitală, în ton cu cererea pieței moderne.
Dacă veniturile consolidate au crescut semnificativ, la fel putem vorbi și despre veniturile din serviciile fixe. Potrivit datelor oficiale, în trimestrul al treilea, acestea au fost de 56,4 milioane de euro. Utilizatorii de voce fixă au ajuns de asemenea la 2,1 milioane la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului, o scădere de sub 1 procent față de perioada similară a anului trecut, scădere care se datorează în mod special declinului continuu al numărului de abonați la telefonia fixă, în detrimentul celor care aleg serviciile mobile.
Segmentul TV a înregistrat de asemenea o creștere a ARPU de peste 5%, o creștere semnalată de la un an la altul, compensând scăderea bazei de clienți.A continuat să crească însă segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil, acesta căpătând un avans de 32,4% în ceea ce privește veniturile aferente trimestrului al treilea față de perioada similară a anului trecut.
“În cel de-al treilea trimestru al anului, am continuat să generăm rezultate în creştere în ceea ce priveşte EBITDA, înregistrând totodată fluxuri de numerar în creştere, în ciuda condiţiilor de piaţă dificile. Aceste rezultate arată că avem capabilitatea de a ne concentra pe cele două direcţii în paralel: derularea cu succes a programelor interne de transformare a costurilor, precum si îmbunătăţirea veniturilor aferente segmentelor strategice. Performanţa din cel de-al treilea trimestru reflectă faptul că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte controlul riguros al costurilor şi al fluxului de numerar.
Ne bucurăm că am reuşit să aducem în continuare pe piaţă oferte unice, precum Cartela Mobil Nelimitat şi Smart WiFi, care s-au dovedit extrem de atractive pe segmentele noastre cheie, mobil şi broadband, aspect confirmat de satisfacţia clienţilor în ceea ce priveşte noile servicii, precum şi de rezultatele comerciale din acest trimestru. Continuăm să aducem clienţilor oferte atractive cu internet mobil nelimitat, sub umbrelele #netliberare şi #businessliber. Acestea sunt oferte pe care clienţii noştri le apreciază şi, ca urmare, vedem cum creşte constant consumul de date mobile.
Ca şi în perioada anterioară, avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband. În continuare avem lucruri de făcut, dar rezultatele arată că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Performanțele financiare raportate cu această ocazie reflectă faptul că programele de creștere, dezvoltare și transformare ale companiei generează rezultate concrete, Telekom România fiind din ce în ce mai aproape de atingerea obiectivului ei principal și de redefinirea modelului operațional în scopul de a deveni o companie simplificată și digitală, în ton cu cererea pieței moderne.
Dacă veniturile consolidate au crescut semnificativ, la fel putem vorbi și despre veniturile din serviciile fixe. Potrivit datelor oficiale, în trimestrul al treilea, acestea au fost de 56,4 milioane de euro. Utilizatorii de voce fixă au ajuns de asemenea la 2,1 milioane la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului, o scădere de sub 1 procent față de perioada similară a anului trecut, scădere care se datorează în mod special declinului continuu al numărului de abonați la telefonia fixă, în detrimentul celor care aleg serviciile mobile.
Segmentul TV a înregistrat de asemenea o creștere a ARPU de peste 5%, o creștere semnalată de la un an la altul, compensând scăderea bazei de clienți.A continuat să crească însă segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil, acesta căpătând un avans de 32,4% în ceea ce privește veniturile aferente trimestrului al treilea față de perioada similară a anului trecut.
“În cel de-al treilea trimestru al anului, am continuat să generăm rezultate în creştere în ceea ce priveşte EBITDA, înregistrând totodată fluxuri de numerar în creştere, în ciuda condiţiilor de piaţă dificile. Aceste rezultate arată că avem capabilitatea de a ne concentra pe cele două direcţii în paralel: derularea cu succes a programelor interne de transformare a costurilor, precum si îmbunătăţirea veniturilor aferente segmentelor strategice. Performanţa din cel de-al treilea trimestru reflectă faptul că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte controlul riguros al costurilor şi al fluxului de numerar.
Ne bucurăm că am reuşit să aducem în continuare pe piaţă oferte unice, precum Cartela Mobil Nelimitat şi Smart WiFi, care s-au dovedit extrem de atractive pe segmentele noastre cheie, mobil şi broadband, aspect confirmat de satisfacţia clienţilor în ceea ce priveşte noile servicii, precum şi de rezultatele comerciale din acest trimestru. Continuăm să aducem clienţilor oferte atractive cu internet mobil nelimitat, sub umbrelele #netliberare şi #businessliber. Acestea sunt oferte pe care clienţii noştri le apreciază şi, ca urmare, vedem cum creşte constant consumul de date mobile.
Ca şi în perioada anterioară, avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband. În continuare avem lucruri de făcut, dar rezultatele arată că suntem pe drumul cel bun”, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024