PwC: Automatizarea reprezintă nivelul următor al eficienței
Data publicarii: 07-01-2020 | EconomieMulte companii se află deja la a doua sau a treia generație succesivă de optimizare a costurilor și implicit de creștere a productivității, lucruri realizabile în mod special prin intermediul automatizării. Pârghiile pe care companiile le au la dispoziție în acest sens includ externalizarea unor procese, implementarea unor soluții ERP precum și rationalizarea portofoliului. S-au utilizat și vor continua să se utilizeze într-un procent din ce în ce mai mare tehnologii de ultimă generație precum Machine Learning, Inteligența Artificială sau Robotic Process Automation (RPA).
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri