Proiect pilot FlixBus: Autocare echipate cu panouri solare
Data publicarii: 18-02-2020 | MediuPoluarea și emisiile de CO2 sunt și vor fi în continuare una dintre cele mai mari preocupări ale companiilor care își doresc implicarea din ce în ce mai mult în procesul de re-ecologizare al planetei și de reducere a surselor de emisii nocive. În acest sens, FlixBus, una dintre cele mai mari companii de transport de persoane face un pas înainte, un pas major, introducând prin intermediul unui proiect pilot, primul autocar dotat cu panouri solare care va opera pe ruta internațională Dortmund - Londra. Energia solară va fi astfel utilizată pentru toate dispozitivele electronice din autocar, emisiile de CO2 generate de o călătorie reducându-se astfel considerabil.
Panourile solare vor oferi căătorilor acces la electricitate generată de energia solară, primul test efectuat de partenerul de transport din Olanda și compania de tehnologie TRAILAR semnalând o reducere a consumului de combustibil cu 7%.
Plăcile solare au fost instalate pe acoperișul autoarului. Subțiri și ușoare, acestea previn rezistența aerului în vreme ce controlorul de sarcină amplasat pe acestea poate comunica cu alternatorul din autocar care încarcă bateria vehicolului. S-au economisit în acest sens, în perioada de teste, aproximativ 1,7 litri de combustibil la fiecare 100km ceea ce la distanțe medii de 600 de km pe zi, poate însemna un consum mai mic cu 10 litri în fiecare zi.
În cadrul proiectului pilot, FlixBus lucrează cu compania britanică Trailar, companie ce oferă soluții de transport inovatoare menite să reducă impactul pe care vehiculele le au asupra mediului. FlixBus colaborează de asemenea cu transportatori locali care operează curse zilnice precum compania de transport olandeză Kupers Touringcars din Limburg.
„Suntem foarte mândri că autocarul nostru participă în acest proiect pilot internațional care va reduce impactul climatic al călătoriilor cu autocarul pe distanțe lungi. Suntem încântați că putem oferi călătorilor noștri un mod de a călători inovator”, a declarat directorul Kupers Touringcars, Bert Fonteijn. FlixBus, Trailar și Kupers vor evalua în mod constant rezultatele testelor din programul pilot pentru a îmbunătăți eficiența acestuia.
„Ne propunem să călătorim cât mai neutru din punct de vedere climatic și să oferim posibilitatea de a călători într-un mod ecologic cât mai multor oameni. Acest proiect pilot cu panouri solare este doar una dintre inițiativele și proiectele ecologice pe care le oferim călătorilor. Pe baza rezultatelor inițiale, vom evalua în ce măsură vom extinde aceste proiect la cât mai multe autocare din rețeaua noastră”, a explicat Jesper Vis, managing director pentru FlixBus Benelux.
Panourile solare vor oferi căătorilor acces la electricitate generată de energia solară, primul test efectuat de partenerul de transport din Olanda și compania de tehnologie TRAILAR semnalând o reducere a consumului de combustibil cu 7%.
Plăcile solare au fost instalate pe acoperișul autoarului. Subțiri și ușoare, acestea previn rezistența aerului în vreme ce controlorul de sarcină amplasat pe acestea poate comunica cu alternatorul din autocar care încarcă bateria vehicolului. S-au economisit în acest sens, în perioada de teste, aproximativ 1,7 litri de combustibil la fiecare 100km ceea ce la distanțe medii de 600 de km pe zi, poate însemna un consum mai mic cu 10 litri în fiecare zi.
În cadrul proiectului pilot, FlixBus lucrează cu compania britanică Trailar, companie ce oferă soluții de transport inovatoare menite să reducă impactul pe care vehiculele le au asupra mediului. FlixBus colaborează de asemenea cu transportatori locali care operează curse zilnice precum compania de transport olandeză Kupers Touringcars din Limburg.
„Suntem foarte mândri că autocarul nostru participă în acest proiect pilot internațional care va reduce impactul climatic al călătoriilor cu autocarul pe distanțe lungi. Suntem încântați că putem oferi călătorilor noștri un mod de a călători inovator”, a declarat directorul Kupers Touringcars, Bert Fonteijn. FlixBus, Trailar și Kupers vor evalua în mod constant rezultatele testelor din programul pilot pentru a îmbunătăți eficiența acestuia.
„Ne propunem să călătorim cât mai neutru din punct de vedere climatic și să oferim posibilitatea de a călători într-un mod ecologic cât mai multor oameni. Acest proiect pilot cu panouri solare este doar una dintre inițiativele și proiectele ecologice pe care le oferim călătorilor. Pe baza rezultatelor inițiale, vom evalua în ce măsură vom extinde aceste proiect la cât mai multe autocare din rețeaua noastră”, a explicat Jesper Vis, managing director pentru FlixBus Benelux.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor