Femeile reprezintă 17% din antreprenorii finanțați de Patria Bank în 2019
Data publicarii: 17-03-2020 | Finante-BanciAnual, luna martie este dedicată încă de la început Femeii. În acest sens, printre puzderia de mărțișoare, flori și alte cadouri, am aflat și ultimele cifre venite din partea Patria Bank, mai precis cu privire la relația pe care banca o are cu femeile din țara noastră și gradul de implicare a acestora în relația cu instituția financiară.
Potrivit celor de la Patria Bank, astfel de cifre sunt importante deoarece în gestionarea relațiilor cu băncile, prezența femeilor este mult mai scăzută decât cea a persoanelor de sex masculin, în ciuda faptului că implicarea femeii în conducerea și dezvoltarea afacerilor a devenit un topic din ce în ce mai discutat în spațiul public.
Astfel, opinia de mai sus este susținută și de datele oficiale comunicate de către Patria Bank. 28% dintre creditele acordate pentru microfinanțare, 17% dintre creditele destinate agriculturii respectiv 12% din creditele IMM și Corporate au fost contractate în anul 2019 de către femei. Dintre domeniile de activitate cele mai populare în rândul persoanelor de sex masculin amintim astfel industria prelucrătoare, comerțul și agricultura.
Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește creditele pentru uz personal. Aici, situația este oarecum echilibrată, peste 40% dintre clienții persoane fizice care au contractat credite la Patria Bank sunt femei.
„Ca femeie și mamă, în același timp, susțin implicarea femeilor în afaceri și în relația cu băncile, în general. Cred că pe lângă gândire strategică și dedicare, o femeie poate aduce echilibru și claritate în cadrul unei afaceri. Sunt convinsă că în țara noastră sunt mult mai multe femei capabile să conducă afaceri sau să gestioneze relația cu banca, decât arată cifrele. Rolul femeii poate fi mai mult decât cel clasic, iar ca să ajungem la o Românie modernă avem nevoie să schimbăm aceste mentalități. Paradoxal, în Patria Bank, aproximativ 70% dintre angajați sunt femei, iar 80% dintre clienți sunt din mediul antreprenorial, dintre care marea majoritate bărbați. Dacă procentul intern mă bucură, mi-aș dori ca și în privința clienților antreprenori femeile să fie mai bine reprezentate.”, a declarat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.
Înainte de a încheia acest articol, trebuie să amintim faptul că specialiștii de la Patria Bank au lansat un blog cu resurse utile pentru cei care își doresc dezvoltarea unei afaceri ori chiar gestionarea bugetului personal. Blogul Patria conține o serie de recomandări din toate domeniile, pornind de la resurse umane, finanțarea unei afaceri și până la cercetarea de piață, propuse de antreprenori români care reprezintă variate sectoare ale economiei autohtone.
Potrivit celor de la Patria Bank, astfel de cifre sunt importante deoarece în gestionarea relațiilor cu băncile, prezența femeilor este mult mai scăzută decât cea a persoanelor de sex masculin, în ciuda faptului că implicarea femeii în conducerea și dezvoltarea afacerilor a devenit un topic din ce în ce mai discutat în spațiul public.
Astfel, opinia de mai sus este susținută și de datele oficiale comunicate de către Patria Bank. 28% dintre creditele acordate pentru microfinanțare, 17% dintre creditele destinate agriculturii respectiv 12% din creditele IMM și Corporate au fost contractate în anul 2019 de către femei. Dintre domeniile de activitate cele mai populare în rândul persoanelor de sex masculin amintim astfel industria prelucrătoare, comerțul și agricultura.
Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește creditele pentru uz personal. Aici, situația este oarecum echilibrată, peste 40% dintre clienții persoane fizice care au contractat credite la Patria Bank sunt femei.
„Ca femeie și mamă, în același timp, susțin implicarea femeilor în afaceri și în relația cu băncile, în general. Cred că pe lângă gândire strategică și dedicare, o femeie poate aduce echilibru și claritate în cadrul unei afaceri. Sunt convinsă că în țara noastră sunt mult mai multe femei capabile să conducă afaceri sau să gestioneze relația cu banca, decât arată cifrele. Rolul femeii poate fi mai mult decât cel clasic, iar ca să ajungem la o Românie modernă avem nevoie să schimbăm aceste mentalități. Paradoxal, în Patria Bank, aproximativ 70% dintre angajați sunt femei, iar 80% dintre clienți sunt din mediul antreprenorial, dintre care marea majoritate bărbați. Dacă procentul intern mă bucură, mi-aș dori ca și în privința clienților antreprenori femeile să fie mai bine reprezentate.”, a declarat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.
Înainte de a încheia acest articol, trebuie să amintim faptul că specialiștii de la Patria Bank au lansat un blog cu resurse utile pentru cei care își doresc dezvoltarea unei afaceri ori chiar gestionarea bugetului personal. Blogul Patria conține o serie de recomandări din toate domeniile, pornind de la resurse umane, finanțarea unei afaceri și până la cercetarea de piață, propuse de antreprenori români care reprezintă variate sectoare ale economiei autohtone.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză