Opinie Deloitte: Sponsorizarile in timpul pandemiei – cum le directionam eficient
Data publicarii: 14-04-2020 | EconomieEste remarcabil modul în care companiile locale s-au mobilizat, anunțând sponsorizări și donații menite să îi ajute pe cei care se află în prim planul luptei cu pandemia de Covid-19 din aceste ultime zile. Toate firmele care oferă sponsorizări, pe de altă parte, pot recupera o parte din aceste sume sub forma unor deduceri de la plata impozitelor pe profit, în proporție de maximum 20% din acestea, și nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri. Acest credit fiscal poate fi reportat chiar pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi utilizat complet în anul în curs ori dacă societatea înregistrează pierderi.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri