Opinie Deloitte: Sponsorizarile in timpul pandemiei – cum le directionam eficient
Data publicarii: 14-04-2020 | EconomieEste remarcabil modul în care companiile locale s-au mobilizat, anunțând sponsorizări și donații menite să îi ajute pe cei care se află în prim planul luptei cu pandemia de Covid-19 din aceste ultime zile. Toate firmele care oferă sponsorizări, pe de altă parte, pot recupera o parte din aceste sume sub forma unor deduceri de la plata impozitelor pe profit, în proporție de maximum 20% din acestea, și nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri. Acest credit fiscal poate fi reportat chiar pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi utilizat complet în anul în curs ori dacă societatea înregistrează pierderi.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Cui oferim sponsorizări, se întreabă specialiștii Deloitte România, Mihaela Popescu (Director Servicii Fiscale) și Anca Preda (Consultant Seniot Taxe DIrecte)? Ei bine, „în contextul pandemiei, autoritățile publice au anunțat că acceptă sponsorizări din partea companiilor fie direct, prin instituțiile publice, unitățile medicale (spitalele), dar și prin organizația non-profit Crucea Roșie, care și-a pus la bătaie toate resursele în combaterea acestui virus, prin susținerea celor din prima linie și a pacienților cu echipamentele necesare” scriu Mihaela și Anca. Mai mult, potrivit legii 32/1994, persoanele juridice fără scop lucrativ, organele de administrație, autoritățile publice și organizațiile non-profit pot fi beneficiare ale acestor sponsorizări.
Pe de altă parte, sponsorizările trebuie să aibă un scop bine definit. În aceste vremuri marcate de pandemia Covid-19, in principal, sponsorizările pot fi acordate pentru scopuri științifice (cercetare pentru descoperirea unui vaccin sau testarea unor tratamente medicale inedite), umanitare, medico-sanitare (aparatură și echipamente pentru cadrele medicale angrenate în lupta cu virusul) sau chiar servicii sociale, cel mai simplu exemplu în acest caz fiind cel care presupune ajutorarea persoanelor vârstnice (servicii de asistență la domiciliu, de coletărie la domiciliu, punerea la dispoziția companiilor care deservesc populația prin intermediul livrărilor direct la domiciliu a unor autovehicule care să le suplinească parcul auto atît cât este nevoie pentru a face față numărului foarte mare de comenzi).
„Societățile trebuie să se asigure că există un contract încheiat între părți înainte de acordarea sponsorizărilor, contract care să conțină toate elementele prevăzute de Legea Sponsorizării (printre care amintim: obiectul, durata, valoarea și drepturile și obligațiile părților). De asemenea, pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar. Prin urmare, companiile pot contribui pe scară largă la combaterea COVID-19 prin susținerea autorităților/instituțiilor publice implicate în acest „război”, beneficiind, totodată, de posibilitatea reducerii impozitului pe profit” conchid cele două specialiste Deloitte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut