Cum afecteaza criza actuala domeniul contabil
Data publicarii: 17-04-2020 | EconomieTrăim o perioadă complicată, una marcată în principal de starea de urgență venită ca urmare a pandemiei de Covid-19 și implicit, de consecințele acesteia pe plan economic. Activitatea economică este amenințată puternic în ultimele două luni, multe firme suspendându-și activitatea sau desfășurânduși-o la un nivel redus, în condiții de avarie. Mai mult, schimbările legislative dese, uneori de la o zi la alta, pun mare presiune nu doar pe operatorii economici ci și pe contabili, cei care trebuie să dea dovadă de vigilență și pricepere maximă, viitorul companiilor depinzând de multe ori de felul în care aceștia reușesc să navigheze apele tulburi ale hățișului legislativ.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall