Cum afecteaza criza actuala domeniul contabil
Data publicarii: Astazi, 17-04-2020 | EconomieTrăim o perioadă complicată, una marcată în principal de starea de urgență venită ca urmare a pandemiei de Covid-19 și implicit, de consecințele acesteia pe plan economic. Activitatea economică este amenințată puternic în ultimele două luni, multe firme suspendându-și activitatea sau desfășurânduși-o la un nivel redus, în condiții de avarie. Mai mult, schimbările legislative dese, uneori de la o zi la alta, pun mare presiune nu doar pe operatorii economici ci și pe contabili, cei care trebuie să dea dovadă de vigilență și pricepere maximă, viitorul companiilor depinzând de multe ori de felul în care aceștia reușesc să navigheze apele tulburi ale hățișului legislativ.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025