Cum afecteaza criza actuala domeniul contabil
Data publicarii: Astazi, 17-04-2020 | EconomieTrăim o perioadă complicată, una marcată în principal de starea de urgență venită ca urmare a pandemiei de Covid-19 și implicit, de consecințele acesteia pe plan economic. Activitatea economică este amenințată puternic în ultimele două luni, multe firme suspendându-și activitatea sau desfășurânduși-o la un nivel redus, în condiții de avarie. Mai mult, schimbările legislative dese, uneori de la o zi la alta, pun mare presiune nu doar pe operatorii economici ci și pe contabili, cei care trebuie să dea dovadă de vigilență și pricepere maximă, viitorul companiilor depinzând de multe ori de felul în care aceștia reușesc să navigheze apele tulburi ale hățișului legislativ.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil