Cum afecteaza criza actuala domeniul contabil
Data publicarii: 17-04-2020 | EconomieTrăim o perioadă complicată, una marcată în principal de starea de urgență venită ca urmare a pandemiei de Covid-19 și implicit, de consecințele acesteia pe plan economic. Activitatea economică este amenințată puternic în ultimele două luni, multe firme suspendându-și activitatea sau desfășurânduși-o la un nivel redus, în condiții de avarie. Mai mult, schimbările legislative dese, uneori de la o zi la alta, pun mare presiune nu doar pe operatorii economici ci și pe contabili, cei care trebuie să dea dovadă de vigilență și pricepere maximă, viitorul companiilor depinzând de multe ori de felul în care aceștia reușesc să navigheze apele tulburi ale hățișului legislativ.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Pentru ca lucrurile să funcționeze, contabilii trebuie să se asigure că ei și implicit firmele pe care le reprezintă, respectă toate reglementările și cerințele în ceea ce privește ajutoaree de stat dar și cele privind lupta împotriva virusului, pentru a limita impactul negativ al acesteia în perioada situației speciale. Mai mult, aceștia trebuie să rămână în permanentă legătură cu clienții lor pentru a-i menține la curent cu situația la zi, astfel încât aceștia să poată să își formeze o viziune corectă și completă asupra situației financiare, pentru un cashflow cât mai bun și operațiuni care să îi mențină pe linia de plutire. Chiar și firmele cu activitate suspendată sau cifră de afaceri zero sunt nevoite să completeze și depună declarații periodice și să respecte dispozițiile legale.
"Firmele de contabilitate muncesc în această perioadă mult peste nivelul obișnuit, pentru că densitatea cerințelor a crescut puternic, apar continuu modificări și cerințe legislative în contextul situației de urgență, iar clienții au nevoie de consultanță. Multe firme acționează într-un fel sau altul peste ritmul obișnuit, încercând să facă totul posibil pentru a se proteja economic, iar contabilitatea primește tot acest surplus de birocrație și acțiuni concrete. Consultanța, care intră ca beneficiu în orice pachet de contabilitate oferit de noi, fără costuri suplimentare, se dovedește astăzi extrem de importantă și valoroasă pentru clienți. Comunicăm continuu la telefon și pe serviciile de chat online, pentru că fiecare client are întrebări și nevoi specifice", explică Viorica Neamțu, Expert Contabil în cadrul firmei de contabilitate Vimandra din Constanța.
Sunt schimbări semnificative și la nivelul companiilor de contabilitate care acționează preventiv, pentru a-și proteja la rândul lor angajații în contextul pandemiei. Spre exemplu, firma de contabilitate menționată mai sus a decis procesarea documentelor fizice doar după o perioadă de câteva zile de la primirea acestora, preferând schimbul de documente în format electronic și comunicarea de la distanță. Se dezinfectează de asemenea sistematic suprafețele de lucru și se evită deplasările care nu sunt bligatorii.
"Suntem permanent atenți la noutățile legislative, activi pe grupurile și forumurile de specialitate, pentru a putea răspunde la orice întrebări ale clienților și pentru a-i informa pe aceștia despre acțiunile necesare. Oferim update continuu despre proceduri, suport pentru șomaj tehnic și orice altceva este nevoie", mai spune Viorica Neamțu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an