PwC: Impactul crizei COVID-19 în industria auto. Scenarii privind evoluția din acest an
Data publicarii: 11-08-2020 | AutoÎncă dinainte de criza provocată de pandemia de Covid-19, industria auto se confruntă deja cu probleme serioase cauzate atât de costurile ridicate cu investițiile în noile tehnologii cât și de presiunea pentru a crea noi soluții de mobilitate, vehicule autonome, conectivitate ori țintele ambțioase de reducere a emisiilor de dioxid de carbon impuse de mare parte din guvernele lumii. Pe fondul pandemiei din acest an, industria se confruntă de asemenea cu o scădere majoră a vânzărilor la nivel global, încetinirea producției, două dintre problemele care afectează capacitatea companiilor de a asigura lichiditățile necesare finanțărilor.
„Majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcționează la capacitate maximă. Distanțarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forță de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranță influențează productivitatea firmelor în perioada următoare”, scrie Daniel Anghel, partener, lider al serviciilor pentru industria automotive al PwC. „Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbușirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreținere neesențială și neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor”, continuă acesta.
În acest context, expertul PwC întrevede patru scenarii majore pentru evoluția din cadrul industriei automotive, în acest an.
Potrivit acestuia, în cazul în care deficitul producției din lunile de criză majoră nu se va compensa dar cererea va crește în perioada următoare, producția autovehiculelor din Europa ar putea scădea cu 10,7%, în vreme ce vânzările se vor diminua cu ceva mai mult de 20%.
Imediat după ridicarea restricțiilor inițiale, guvernele europene au început să ofere stimulente pentru vânzări într-un mod similar acțiunilor din 2008-2009, încercând să ajute producătorii auto și dealerii din acest sector al economiei să vândă stocurile deja existente. „Efectele imediate ale schemelor de stimulare asupra volumelor de producție sunt limitate în cel mai bun caz, dacă nu sunt adaptate la vehiculele ecologice și cele noi, care să inducă cererea imediată de înlocuire a mașinilor vechi. În aceste condiții este estimată o reducere cu 26,3% a producției în 2020 și cu 32% a vânzărilor”, scrie Daniel Anghel.
Al treilea scenariu presupune o recuperare a producției într-un ritm mai lent, pe baza deteriorării rețelelor de furnizori. Redresarea treptată a acestui segment al economiei s-ar întinde astfel pe o perioadă cuprinsă de mai multe trimestre, lucru care ar putea duce la o prăbușire a industriei auto europene cu 32,6%, vânzările scăzând de asemenea cu peste 38%.
Potrivit expertului PwC, după această vară ne putem aștepta la un al doilea val pandemic care pe de altă parte va putea fi stăpânit mai eficient cu măsuri mai direcționate. Efectul general va fi structural însă și se va putea extinde și în anii care urmează, scenariu care ar conduce la o reducere a producției de aproape 16%, respectiv o scădere a vânzărilor de 26,4%.
Cât privește țara noastră, „o vulnerabilitate în această perioadă este dependența de exporturi, care își revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, iar în primele șase luni ale anului au consemnat o cădere de peste 20%, potrivit Institutului Național de Statistică”, scrie Daniel ANghel. „De asemenea, vânzările de autoturisme înregistrează pe piața românească, conform numărului de autoturisme noi înmatriculate, o scădere de peste 34% în primele șapte luni ale lui 2020, față de perioada similară a anului trecut”, conchide acesta.
„Majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcționează la capacitate maximă. Distanțarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forță de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranță influențează productivitatea firmelor în perioada următoare”, scrie Daniel Anghel, partener, lider al serviciilor pentru industria automotive al PwC. „Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbușirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreținere neesențială și neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor”, continuă acesta.
În acest context, expertul PwC întrevede patru scenarii majore pentru evoluția din cadrul industriei automotive, în acest an.
Potrivit acestuia, în cazul în care deficitul producției din lunile de criză majoră nu se va compensa dar cererea va crește în perioada următoare, producția autovehiculelor din Europa ar putea scădea cu 10,7%, în vreme ce vânzările se vor diminua cu ceva mai mult de 20%.
Imediat după ridicarea restricțiilor inițiale, guvernele europene au început să ofere stimulente pentru vânzări într-un mod similar acțiunilor din 2008-2009, încercând să ajute producătorii auto și dealerii din acest sector al economiei să vândă stocurile deja existente. „Efectele imediate ale schemelor de stimulare asupra volumelor de producție sunt limitate în cel mai bun caz, dacă nu sunt adaptate la vehiculele ecologice și cele noi, care să inducă cererea imediată de înlocuire a mașinilor vechi. În aceste condiții este estimată o reducere cu 26,3% a producției în 2020 și cu 32% a vânzărilor”, scrie Daniel Anghel.
Al treilea scenariu presupune o recuperare a producției într-un ritm mai lent, pe baza deteriorării rețelelor de furnizori. Redresarea treptată a acestui segment al economiei s-ar întinde astfel pe o perioadă cuprinsă de mai multe trimestre, lucru care ar putea duce la o prăbușire a industriei auto europene cu 32,6%, vânzările scăzând de asemenea cu peste 38%.
Potrivit expertului PwC, după această vară ne putem aștepta la un al doilea val pandemic care pe de altă parte va putea fi stăpânit mai eficient cu măsuri mai direcționate. Efectul general va fi structural însă și se va putea extinde și în anii care urmează, scenariu care ar conduce la o reducere a producției de aproape 16%, respectiv o scădere a vânzărilor de 26,4%.
Cât privește țara noastră, „o vulnerabilitate în această perioadă este dependența de exporturi, care își revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, iar în primele șase luni ale anului au consemnat o cădere de peste 20%, potrivit Institutului Național de Statistică”, scrie Daniel ANghel. „De asemenea, vânzările de autoturisme înregistrează pe piața românească, conform numărului de autoturisme noi înmatriculate, o scădere de peste 34% în primele șapte luni ale lui 2020, față de perioada similară a anului trecut”, conchide acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an