Studiu Deloitte: companiile cheltuiesc mai putin de 5% din venituri pe tehnologie
Data publicarii: 03-09-2020 | IT&CPotrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, la nivel global, companiile cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv companiile considerate ca fiind avangardiste în acest domeniu, care dispun atât de o viziune pozitivă din acest punct de vedere cât și de departamente de tehnologie bine dezvoltate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri