Studiu Deloitte: companiile cheltuiesc mai putin de 5% din venituri pe tehnologie
Data publicarii: Astazi, 03-09-2020 | IT&CPotrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, la nivel global, companiile cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv companiile considerate ca fiind avangardiste în acest domeniu, care dispun atât de o viziune pozitivă din acest punct de vedere cât și de departamente de tehnologie bine dezvoltate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private