Una din trei masini nou vandute in 2030 va fi electrica
Data publicarii: 08-12-2020 | EconomiePotrivit ultimului raport Deloitte „Electric Vehicles Setting a course for 2030” publicat recent, este de așteptat ca vânzările de mașini electrice vor crește cu aproximativ 30% anual, în următorii zece ani, urmând ca la finalul deceniului una din trei mașini noi vândute să fie electrică. Totodată, numărul total de mașini electrice vândute anual în întreaga lume va crește de la 2,5 milioane în prezent până la 11,2 milioane în 2025, respectiv 31,1 milioane în anul 2030.
Totodată, potrivit raportului, se previzionează că odată ce economiile lumii își vor reveni de pe urma pandemiei generate de virusul SarsCov-2, și vânzările de automobile bazate pe motoare cu combustie internă vor crește, ajungând la 81,7 milioane de unități în anul 2025, urmând să intervină un declin în ultimii cinci ani ai deceniului.
Schimbarea atitudinii consumatorilor este de altfel factorul cheie identificat de către experții Deloitte în stimularea creșterii cererii de mașini electrice în următorii zece ani. Acest fapt se datorează în principal și disipării celei mai importante bariere în calea unei asemenea decizii, și anume prețul unui astfel de autovehicul. Rămâne însă deschisă preocuparea consumatorilor pentru autonomia vehiculelor electrice.
„Măsurile pe care guvernele le adoptă pentru revenirea economică post-pandemie ar putea influența atitudinea consumatorilor cu privire la mașinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economică, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice și a anunțat măsuri prin care toate stațiile de alimentare sunt obligate să se doteze și cu un punct de încărcare pentru astfel de autovehicule. România se poate inspiră din acest exemplu, dar și din cele legate de facilitățile oferite de alte state la achiziția unei mașini electrice, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Conform raportului Deloitte, guvernele din numeroase țări din întreaga lume au început să ofere din ce în ce mai multe facilități celor care achiziționează vehicule electrice precum stimulente financiare sau reduceri de taxe. De asemenea, unele guverne au încercat majorarea taxelor pentru vehiculele cu combustie internă.
Și pandemia generată de Covid-19 a adus o serie de măsuri menite să stimuleze această piață. În Germania, spre exemplu, guvernul a redus diminuarea taxei TVA cu 3 procente pentru vehiculele cu emisii reduse, dublând în același timp până la 7000 de dolari subvențiile oferite pentru vehiculele electrice care costă sub 45000 de dolari. Și în Franța, cei care achiziționează astfel de mașini, primesc o subvenție de 8000 de dolari, dublându-se în același timp și prima de casare pentru mașinile vechi.
Totodată, potrivit raportului, se previzionează că odată ce economiile lumii își vor reveni de pe urma pandemiei generate de virusul SarsCov-2, și vânzările de automobile bazate pe motoare cu combustie internă vor crește, ajungând la 81,7 milioane de unități în anul 2025, urmând să intervină un declin în ultimii cinci ani ai deceniului.
Schimbarea atitudinii consumatorilor este de altfel factorul cheie identificat de către experții Deloitte în stimularea creșterii cererii de mașini electrice în următorii zece ani. Acest fapt se datorează în principal și disipării celei mai importante bariere în calea unei asemenea decizii, și anume prețul unui astfel de autovehicul. Rămâne însă deschisă preocuparea consumatorilor pentru autonomia vehiculelor electrice.
„Măsurile pe care guvernele le adoptă pentru revenirea economică post-pandemie ar putea influența atitudinea consumatorilor cu privire la mașinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economică, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice și a anunțat măsuri prin care toate stațiile de alimentare sunt obligate să se doteze și cu un punct de încărcare pentru astfel de autovehicule. România se poate inspiră din acest exemplu, dar și din cele legate de facilitățile oferite de alte state la achiziția unei mașini electrice, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Conform raportului Deloitte, guvernele din numeroase țări din întreaga lume au început să ofere din ce în ce mai multe facilități celor care achiziționează vehicule electrice precum stimulente financiare sau reduceri de taxe. De asemenea, unele guverne au încercat majorarea taxelor pentru vehiculele cu combustie internă.
Și pandemia generată de Covid-19 a adus o serie de măsuri menite să stimuleze această piață. În Germania, spre exemplu, guvernul a redus diminuarea taxei TVA cu 3 procente pentru vehiculele cu emisii reduse, dublând în același timp până la 7000 de dolari subvențiile oferite pentru vehiculele electrice care costă sub 45000 de dolari. Și în Franța, cei care achiziționează astfel de mașini, primesc o subvenție de 8000 de dolari, dublându-se în același timp și prima de casare pentru mașinile vechi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor