Schneider Electric își accelerează strategia de sustenabilitate
Data publicarii: Astazi, 04-02-2021 | EconomieSchneider Electric, companie desemnată la Davos drept cea mai sustenabilă companie din lume, lider al transformării digitale a managementului și a automatizării energiei, a anunțat intensificarea strategiei de lungă durată de a incorpora considerații de mediu și sociale în fiecare fațetă a activităților sale.
Anunțul intensificării strategiei de sustenabilitate a coincis cu știrea venită din partea companiei canadiene de media și cercetare Corporate Knights, care a clasat Schneider Electric pe primul loc în indexul anual „The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World” (Cele mai sustanabile 100 de corporații din lume). Remarcăm astfel un salt remarcabil, compania ocupând poziția 29 în același top întocmit în urmă cu un an.
„Nucleul strategiei noastre este de a construi un business și o companie durabile. Clienții, angajații, partenerii și investitorii nu au fost niciodată mai atenți la considerațiile ESG decât sunt acum. Schneider a îmbrățișat mult timp aceste probleme și continuăm să ridicăm ștacheta pentru noi și pentru clienții și partenerii noștri”, spune Jean-Pascal Tricoire, președintele și directorul executiv al Schneider Electric. „Când am introdus primul nostru barometru de sustenabilitate în 2005, eram una dintre companiile care adoptaseră devreme problemele ESG. Dar aceste angajamente nu pot fi de scurtă durată, așa că le-am reafirmat pe ale noastre la fiecare trei ani. Noi toți - companii, guverne, persoane fizice - putem colabora pentru a face lumea mai ecologică și mai incluzivă. Noile noastre angajamente defines următorii pași ai contribuției noastre.”
Noul program Schneider Sustainability Impact (SSI) urmează să se desfășoare în perioada 2021-2025. Prin intermediul acestuia,compania își propune o accelerare semnificativă a obiectivelor trasate în perioada anterioară. Sunt astfel șase angajamente pe termen lung cum ar fi cele de a acționa pentru un impact pozitiv asupra mediului, de a utiliza eficient resursele, de a valorifica puterea tuturor generațiilor, de a încuraja comunitățile locale, de a crea șanse egale respectiv de a se ridica la înălțimea principiilor sale de încredere.
„Capacitatea și disponibilitatea de a face lumea mai ecologică și mai echitabilă nu este doar o responsabilitate morală - are și un impact bun asupra companiei”, a declarat Olivier Blum, Chief Strategy and Sustainability Officer la Schneider. „Anul 2020, marcat de pandemia COVID-19, un șir de dezastre climatice și a cincea aniversare a Acordului de la Paris privind schimbările climatice, a consolidat nevoia unor acțiuni urgente. De asemenea, a intensificat apetitul clienților noștri pentru a-și accelera propriile schimbări către o lume cu emisii reduse de carbon. Soluțiile noastre îi pot ajuta și pe aceștia să își atingă obiectivele.”
Mai mult, în ultimul an, Schneider Electric și-a intensificat și strategia de decarbonizare, devenind de asemenea un semnatar al angajamentului privind clima și prima companie are a emis o obligațiune convertibilă legată de ESG. Totodată, compania a fost inclusă în topul 50 al liderilor diversității întocmit de Financial Times.
Anunțul intensificării strategiei de sustenabilitate a coincis cu știrea venită din partea companiei canadiene de media și cercetare Corporate Knights, care a clasat Schneider Electric pe primul loc în indexul anual „The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World” (Cele mai sustanabile 100 de corporații din lume). Remarcăm astfel un salt remarcabil, compania ocupând poziția 29 în același top întocmit în urmă cu un an.
„Nucleul strategiei noastre este de a construi un business și o companie durabile. Clienții, angajații, partenerii și investitorii nu au fost niciodată mai atenți la considerațiile ESG decât sunt acum. Schneider a îmbrățișat mult timp aceste probleme și continuăm să ridicăm ștacheta pentru noi și pentru clienții și partenerii noștri”, spune Jean-Pascal Tricoire, președintele și directorul executiv al Schneider Electric. „Când am introdus primul nostru barometru de sustenabilitate în 2005, eram una dintre companiile care adoptaseră devreme problemele ESG. Dar aceste angajamente nu pot fi de scurtă durată, așa că le-am reafirmat pe ale noastre la fiecare trei ani. Noi toți - companii, guverne, persoane fizice - putem colabora pentru a face lumea mai ecologică și mai incluzivă. Noile noastre angajamente defines următorii pași ai contribuției noastre.”
Noul program Schneider Sustainability Impact (SSI) urmează să se desfășoare în perioada 2021-2025. Prin intermediul acestuia,compania își propune o accelerare semnificativă a obiectivelor trasate în perioada anterioară. Sunt astfel șase angajamente pe termen lung cum ar fi cele de a acționa pentru un impact pozitiv asupra mediului, de a utiliza eficient resursele, de a valorifica puterea tuturor generațiilor, de a încuraja comunitățile locale, de a crea șanse egale respectiv de a se ridica la înălțimea principiilor sale de încredere.
„Capacitatea și disponibilitatea de a face lumea mai ecologică și mai echitabilă nu este doar o responsabilitate morală - are și un impact bun asupra companiei”, a declarat Olivier Blum, Chief Strategy and Sustainability Officer la Schneider. „Anul 2020, marcat de pandemia COVID-19, un șir de dezastre climatice și a cincea aniversare a Acordului de la Paris privind schimbările climatice, a consolidat nevoia unor acțiuni urgente. De asemenea, a intensificat apetitul clienților noștri pentru a-și accelera propriile schimbări către o lume cu emisii reduse de carbon. Soluțiile noastre îi pot ajuta și pe aceștia să își atingă obiectivele.”
Mai mult, în ultimul an, Schneider Electric și-a intensificat și strategia de decarbonizare, devenind de asemenea un semnatar al angajamentului privind clima și prima companie are a emis o obligațiune convertibilă legată de ESG. Totodată, compania a fost inclusă în topul 50 al liderilor diversității întocmit de Financial Times.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză