Kaspersky: Previziunile pentru 2021 privind confidențialitatea datelor personale
Data publicarii: 12-02-2021 | IT&CÎn anul 2020 am descoperit cu toții importanța infrastructurilor conectate și a serviciilor digitale care au devenit vitale pe durata pandemiei pentru funcționarea zilnică a societății. E o realizare care a condus la o schimbare drastică a atitudinilor față de viața privată și de modul în care aceasta este percepută nu doar de cetățeni ci și de guverne și organizații.
Ca răspuns, experții Kaspersky au conturat o serie de previziuni, împărtășind din viziunea lor profesională asupra schimbărilor care vor avea loc în domeniul confidențialității în acest an. Potrivit acestor specialiști, ecartul mare dintre diferitele părți interesate de acest subiect apare ca rezultat al următoarelor tendințe:
Confidențialitatea consumatorilor va fi unul dintre cele mai valoroase argumente, unul care în majoritatea cazurilor va costa și bani. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți consumatori vor căuta să își păstreze confidențialitatea, organizațiile vor fi nevoite să răspundă prin a oferi produse axate pe confidențialitate.
Un alt trend interesant este cel cu privire la colectarea unui număr cât mai mare și cât mai divers de date de către dispozitivele inteligente de sănătate. Datele provenite de la fitness trackere, monitoarele de tensiune arterială și alte aplicații sau dispozitive de acest gen care oferă informații extrem de valoroase care până acum au fost utilizate inclusiv în instanță ori de specialiștii de marketing. Sănătatea e acum o preocupare de interes major, motiv pentru care acest tip de informații va crește în importanță în 2021.
Experții Kaspersky subliniază de asemenea faptul că în acest an guvernele lumii vor fi din ce în ce mai atente cu privire la stocarea datelor către big-tech în vreme ce companiile de date vor încerca să găsească surse de date din ce în ce mai creative și uneori chiar mai intruzive decât până acum pentru a alimenta tehnologiile de analiză comportamentală. Nu în ultimul rând, edge computing, calculele multi-party, studiul federalizat dar și confidențialitatea diferențială, vor fi adoptate pe parcursul anului 2021 pe o scară mai largă decât anul sau ai degrabă, anii trecuți.
„Anul trecut, mulți utilizatori au realizat pentru prima dată cât de multe informații împărtășesc și ce primesc în schimb. Cu un nivel de conștientizare crescut vine o mai bună înțelegere a dreptului la viață privată și a modului de exercitare a acesteia. Drept urmare, confidențialitatea a devenit o problemă hotărâtoare la intersecția intereselor guvernamentale, corporative și personale, ceea ce a dat naștere multor tendințe diferite și chiar contradictorii în modul în care sunt colectate datele și în care este asigurată păstrarea confidențialității - sau, dimpotrivă, încălcată. Sper că anul acesta și în anii următori vom putea găsi un echilibru între utilizarea datelor de către guverne și întreprinderi și respectarea dreptului la viață privată”, spune Vladislav Tushkanov, expert în confidențialitate la Kaspersky. „Într-o notă finală, aș dori să evidențiez că, deși noi, consumatorii, nu avem control deplin asupra datelor noastre, putem face multe pentru a revendica o parte din confidențialitatea și controlul datelor noastre personale.”
Ca răspuns, experții Kaspersky au conturat o serie de previziuni, împărtășind din viziunea lor profesională asupra schimbărilor care vor avea loc în domeniul confidențialității în acest an. Potrivit acestor specialiști, ecartul mare dintre diferitele părți interesate de acest subiect apare ca rezultat al următoarelor tendințe:
Confidențialitatea consumatorilor va fi unul dintre cele mai valoroase argumente, unul care în majoritatea cazurilor va costa și bani. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți consumatori vor căuta să își păstreze confidențialitatea, organizațiile vor fi nevoite să răspundă prin a oferi produse axate pe confidențialitate.
Un alt trend interesant este cel cu privire la colectarea unui număr cât mai mare și cât mai divers de date de către dispozitivele inteligente de sănătate. Datele provenite de la fitness trackere, monitoarele de tensiune arterială și alte aplicații sau dispozitive de acest gen care oferă informații extrem de valoroase care până acum au fost utilizate inclusiv în instanță ori de specialiștii de marketing. Sănătatea e acum o preocupare de interes major, motiv pentru care acest tip de informații va crește în importanță în 2021.
Experții Kaspersky subliniază de asemenea faptul că în acest an guvernele lumii vor fi din ce în ce mai atente cu privire la stocarea datelor către big-tech în vreme ce companiile de date vor încerca să găsească surse de date din ce în ce mai creative și uneori chiar mai intruzive decât până acum pentru a alimenta tehnologiile de analiză comportamentală. Nu în ultimul rând, edge computing, calculele multi-party, studiul federalizat dar și confidențialitatea diferențială, vor fi adoptate pe parcursul anului 2021 pe o scară mai largă decât anul sau ai degrabă, anii trecuți.
„Anul trecut, mulți utilizatori au realizat pentru prima dată cât de multe informații împărtășesc și ce primesc în schimb. Cu un nivel de conștientizare crescut vine o mai bună înțelegere a dreptului la viață privată și a modului de exercitare a acesteia. Drept urmare, confidențialitatea a devenit o problemă hotărâtoare la intersecția intereselor guvernamentale, corporative și personale, ceea ce a dat naștere multor tendințe diferite și chiar contradictorii în modul în care sunt colectate datele și în care este asigurată păstrarea confidențialității - sau, dimpotrivă, încălcată. Sper că anul acesta și în anii următori vom putea găsi un echilibru între utilizarea datelor de către guverne și întreprinderi și respectarea dreptului la viață privată”, spune Vladislav Tushkanov, expert în confidențialitate la Kaspersky. „Într-o notă finală, aș dori să evidențiez că, deși noi, consumatorii, nu avem control deplin asupra datelor noastre, putem face multe pentru a revendica o parte din confidențialitatea și controlul datelor noastre personale.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall