ING Bank: rezultate Q1 2021
Data publicarii: 31-05-2021 | Finante-BanciPrimul trimestru al acestui an s-a încheiat cu vești bune pentru ING Bank România, instituția financiară raportând un profit brut de 183 de milioane de lei, cu 11% mai mare decât în primele trei luni ale anului trecut. Producția de credite de nevoi personale a revenit de asemenea la nivelul din perioada premergătoare pandemiei, înregistrând o creștere de 50% față de ultimul trimestru al anului trecut, cel anterior acestei raportări.
“Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic și financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare și de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În același timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investițiilor și pentru utilizarea metodelor de plată digitale. Suntem recunoscători pentru încrederea acordată de numeroșii clienți care aleg să își încaseze salariul în conturile de la ING și care beneficiază în consecință de un pachet avantajos de servicii, incluzând un curs de schimb valutar foarte competitiv.
Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanțările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program și suntem pregătiți să oferim finanțare atât clienților existenți, cât și celor noi. În același timp, ne propunem să creștem finanțarea verde și să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice. În perioada care va urma acestei pandemii, este imperativ să contribuim cu toții la construirea unui viitor mai bun și mai sustenabil.”, a subliniat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
În ceea ce privește plățile, continuă să crească preferința pentru carduri și plăți digitale în detrimentul numerarului, în primele luni acestea ajungând la 55%, cu zece procente mai mult decât în trimestrul anterior. Peste jumătate din cheltuielile efectuate de clienții ING sunt efectuate acum cu carduri și dispozitive mobile la POS. a crescut de asemenea și cuantumul plăților mobile prin intermediul unor aplicații precum ING Pay, Apple Pay sau Google Pay, acestea atingând în primul trimestru al anului 15% din volumul total. În același timp, tranzacțiile de cumpărare în comerțul online a crescut cu 27%.
De asemenea, au fost centralizate platformele pentru persoane juridice, motiv pentru care numărul de clienți business a crescut cu peste 400% față de primul trimestru al anului trecut. E un lucru care a condus implicit la o creștere cu peste 220% și a autentificărilor. Dintre acestea 38% vin de pe platforme mobile. Menționăm în același timp și o creștere de 230% a numărului de tranzacții pe acest segment de populație, intensificarea activității mobile conducând la demararea unui nou program susținut de creșterea funcționalităților astfel încât antreprenorii să se poată bucura de o experiență potrivită nevoilor lor de business. Mai mult, divizia Business banking din cadrul instituției financiare a anunțat că ING se va alătura programului IMM Invest și în al doilea an de derulare al acestuia, fiind alocate în acest sens fonduri de 1,1 miliarde de lei pentru 2021.
“Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic și financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare și de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În același timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investițiilor și pentru utilizarea metodelor de plată digitale. Suntem recunoscători pentru încrederea acordată de numeroșii clienți care aleg să își încaseze salariul în conturile de la ING și care beneficiază în consecință de un pachet avantajos de servicii, incluzând un curs de schimb valutar foarte competitiv.
Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanțările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program și suntem pregătiți să oferim finanțare atât clienților existenți, cât și celor noi. În același timp, ne propunem să creștem finanțarea verde și să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice. În perioada care va urma acestei pandemii, este imperativ să contribuim cu toții la construirea unui viitor mai bun și mai sustenabil.”, a subliniat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
În ceea ce privește plățile, continuă să crească preferința pentru carduri și plăți digitale în detrimentul numerarului, în primele luni acestea ajungând la 55%, cu zece procente mai mult decât în trimestrul anterior. Peste jumătate din cheltuielile efectuate de clienții ING sunt efectuate acum cu carduri și dispozitive mobile la POS. a crescut de asemenea și cuantumul plăților mobile prin intermediul unor aplicații precum ING Pay, Apple Pay sau Google Pay, acestea atingând în primul trimestru al anului 15% din volumul total. În același timp, tranzacțiile de cumpărare în comerțul online a crescut cu 27%.
De asemenea, au fost centralizate platformele pentru persoane juridice, motiv pentru care numărul de clienți business a crescut cu peste 400% față de primul trimestru al anului trecut. E un lucru care a condus implicit la o creștere cu peste 220% și a autentificărilor. Dintre acestea 38% vin de pe platforme mobile. Menționăm în același timp și o creștere de 230% a numărului de tranzacții pe acest segment de populație, intensificarea activității mobile conducând la demararea unui nou program susținut de creșterea funcționalităților astfel încât antreprenorii să se poată bucura de o experiență potrivită nevoilor lor de business. Mai mult, divizia Business banking din cadrul instituției financiare a anunțat că ING se va alătura programului IMM Invest și în al doilea an de derulare al acestuia, fiind alocate în acest sens fonduri de 1,1 miliarde de lei pentru 2021.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză