Restrictii la publicitatea pentru alimente
Data publicarii: 13-02-2007 | MediaIn Marea Britanie, Institutul Profesionistilor in Publicitate se lupta cu ultima initiativa a guvernului de a interzice complet reclamele TV la alimente bogate in grasimi, sare si zahar. In prezent, exista reglementari cu privire la difuzarea de publicitate la alimentele bogate in grasimi, sare si zahar in timpul sau in preajma programelor pentru copii. Marea Britanie nu este insa singura tara care initiaza legi cu privire la publicitatea pentru alimente bogate in sare, zahar si grasime. In Franta, campaniile publicitare la produsele agroalimentare vor fi insotite de avertismente de genul celor inscrise pe pachetele de tigari, care vor atentiona consumatorii cu privire la pericolele pe care le constituie excesul de sare, zahar si grasime.
In Romania, Consiliul National al Audiovizualului a propus, de asemenea, eliminarea din publicitatea TV a recomandarilor medicale pentru alimente si produse de larg consum cu exceptia celor destinate igienei.
De asemenea, CNA a cerut sa fie mentionat procentul de MDM (carne dezosata mecanic) in publicitatea la mezeluri si pateuri de ficat si sa fie mentionat procentul de concentrat natural si de zahar in publicitatea la sucuri, bauturi racoritoare si alte produse alimentare.
CNA a mai propus si mentionarea procentului de grasimi la produsele lactate si a procentului de sare din chipsuri. Propunerea va fi dezbatuta, intr-o discutie finala, in data de 14 februarie de CNA si reprezentanti ai asociatiilor de publicitate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut