152 milioane carduri MasterCard in Europa
Data publicarii: 13-02-2007 | International
MasterCard Europe a anuntat cresteri de peste 10% in privinta rezultatelor financiare din Europa, in 2006. Anul trecut a fost marcat de progrese mari legate de dezvoltarea Zonei Unice de Plati Euro (SEPA), lansarea primului program de credit european de plati contactless, precum si de cresterea volumului de cheltuieli si a numarului de carduri emise sub sigla MasterCard®, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro.
In 2006, MasterCard a raportat un volum brut al tranzactiilor (GDV) de 520 miliarde USD in Europa, o crestere cu 13,9% in comparatie cu 2005. Volumul cumparaturilor in Europa a crescut cu 14,1%, inregistrand 384 miliarde USD.
Pana la 31 decembrie 2006, bancile partenere MasterCard au emis 152 milioane de carduri sub sigla MasterCard in Europa, o crestere cu 17,4%, in timp ce numarul locatiilor de acceptare s-a situat la 7,7 milioane. Numarul cardurilor sub siglele Maestro® si Cirrus a ajuns la 287 milioane in Europa, o crestere cu 5,7% fata de 2005, iar numarul locatiilor de acceptare din Europa a ajuns la 6,9 milioane.
Javier Perez, Presedinte MasterCard Europe spune "In 2006 am asistat la cresterea activitatii si a cheltuielilor realizate de consumatorii europeni prin intermediul cardurilor sub sigla MasterCard. In fiecare zi, tot mai multe dintre cardurile noastre inlocuiesc tranzactiile cu numerar si sunt acceptate in tot mai multe locatii. Ne-am impus marca in sectorul european al platilor, oferindu-le clientilor nostri solutii cu adevarat inovatoare si intarind pozitia noastra de lider in sectorul cardurilor prepaid si al platilor contactless."
Perez continua: "Am impartasit dorinta Uniunii Europene de a avea o zona unica si competitiva de plati pentru consumatorii si comerciantii din Europa si de aceea am consolidat strategia noastra de Zona Unica de Plati Euro (SEPA). Am anuntat ratele de interchange SEPA pentru Maestro® pentru a avea o si mai mare transparenta si a da posibilitatea bancilor, comerciantilor si posesorilor de carduri sa aleaga. Principalul nostru obiectiv in 2007 va fi sa colaboram cu bancile partenere si cu alti actionari pentru a asigura conformarea la SEPA inainte de 1 ianuarie 2008."
Lider in sectorul platilor contactless din Europa
Asumandu-si rolul de lider in Europa, MasterCard a dezvoltat platforma sa contactless MasterCard PayPass™ si a implementat impreuna cu Burger King si Starbucks din Turcia primul program de credit, dar si o serie de programe pilot. Printre acestea se numara primul pilot de plati de debit contactless din Europa, utilizand solutia Maestro PayPass™, dezvoltat cu Royal Bank of Scotland Group, care acum a fost extins. MasterCard a anuntat si primele teste contactless EMV cu carduri de credit MasterCard in Europa, doua proiecte pilot fiind demarate in Strasbourg si Toulouse, Franta*.
Inovare pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor
MasterCard a continuat sa dezvolte in Europa noi instrumente inovatoare de plata urmarind inlocuirea numerarului, printre care se numara si lansarea unor programe noi de prepaid. Compania a introdus cardul social bazat pe tehnologia chip EMV in Europa impreuna cu Guvernul rus si banca Ural Sib. Cardul permite persoanelor care sunt asistate de stat sa primeasca mai repede si mai usor diverse beneficii sociale cum ar fi transport gratuit sau reduceri la medicamente.
Perez concluzioneaza: "MasterCard Europe a contribuit semnificativ la performanta globala a MasterCard Worldwide in 2006. Continuam sa oferim solutii personalizate care sa functioneze pentru clientii nostri, indiferent daca fac afaceri in Europa sau oriunde in lume."
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday