Comunicat de presa VIG: Rezultate financiare T1 2022
Data publicarii: 23-05-2022 | EconomieVienna IG a raportat o creștere semnificativă a primelor care au ajuns la 3,45 de miliarde de euro, în vreme ce profitul înainte de impozitare, chiar dacă a scăzut cu 3,3%, s-a menținut la un nivel ridicat, de peste 124 de milioane de euro. Nu în ultimul rând, rata combinată s-a îmbunătățit de asemenea cu 0,6%, ajungând la 94,6%.
Vienna Insurance Group își continuă așadar evoluția pozitivă de anul trecut, activitatea operațională crescând semnificativ după debutul în forță din noul an financiar.
“Încă de anul trecut am reușit să controlăm efectele pandemiei asupra operațiunilor grupului, iar în 2022 am înregistrat un început de an foarte bun pe toate piețele și liniile de business. Acest lucru se reflectă în creșterea de două cifre din primul trimestru al acestui an, care la acel moment nu îngloba încă efectele războiului din Ucraina, declanșat la sfârșitul lunii februarie.
Din cauza menținerii incertitudinilor în ceea ce privește situația din Ucraina și a efectelor de ordin economic greu de estimat pe termen lung, pentru restul anului financiar nu ne așteptăm la o evoluție la fel de accelerată ca în primul trimestru. La nivelul grupului VIG, am luat măsuri preventive în valoare de aproximativ 75 de milioane de euro.
Principala noastră preocupare rămâne legată de colegii din companiile din Ucraina, care în această perioadă extrem de dificilă dau dovadă de atitudine pozitivă și profesionalism, menținând în mare măsură operaționale liniile de business în zonele mai puțin afectate de război. La nivelul întregului an 2022 ne așteptăm ca evoluția activității operaționale să rămână pozitivă, susținută de capitalizarea puternică, de modelul nostru de business diversificat și de măsurile de optimizare implementate consecvent de-a lungul anilor”, a explicat Elisabeth Stadler, CEO al Vienna Insurance Group.
Așa cum am amintit mai sus, Vienna Insurance Group a raportat o creștere a primelor pe toate segmentele de business. Vorbim de o creștere de 348 de milioane de euro, cu un volum total al subscrierilor de 3,45 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2022. S-a îmbunătățit de asemenea rata combinată, costurile mici și scăderea ratei daunelor conducând la o îmbunătățire semnificativă a acesteia până la 94,6% comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, 2021. Mai mult, cele mai mari îmbunătățiri în ceea ce privește rata combinată au fost înregistrate pe piețele din Cehia, Austria, respectiv regiunea ECE extinsă, cu precădere în Bulgaria și România. Astfel, la finele lunii martie 2022, investițiile Vienna Insurance Group erau de 36,1 miliarde de euro, incluzând aici numerarul și echivalentele în numerar.
Vienna Insurance Group își continuă așadar evoluția pozitivă de anul trecut, activitatea operațională crescând semnificativ după debutul în forță din noul an financiar.
“Încă de anul trecut am reușit să controlăm efectele pandemiei asupra operațiunilor grupului, iar în 2022 am înregistrat un început de an foarte bun pe toate piețele și liniile de business. Acest lucru se reflectă în creșterea de două cifre din primul trimestru al acestui an, care la acel moment nu îngloba încă efectele războiului din Ucraina, declanșat la sfârșitul lunii februarie.
Din cauza menținerii incertitudinilor în ceea ce privește situația din Ucraina și a efectelor de ordin economic greu de estimat pe termen lung, pentru restul anului financiar nu ne așteptăm la o evoluție la fel de accelerată ca în primul trimestru. La nivelul grupului VIG, am luat măsuri preventive în valoare de aproximativ 75 de milioane de euro.
Principala noastră preocupare rămâne legată de colegii din companiile din Ucraina, care în această perioadă extrem de dificilă dau dovadă de atitudine pozitivă și profesionalism, menținând în mare măsură operaționale liniile de business în zonele mai puțin afectate de război. La nivelul întregului an 2022 ne așteptăm ca evoluția activității operaționale să rămână pozitivă, susținută de capitalizarea puternică, de modelul nostru de business diversificat și de măsurile de optimizare implementate consecvent de-a lungul anilor”, a explicat Elisabeth Stadler, CEO al Vienna Insurance Group.
Așa cum am amintit mai sus, Vienna Insurance Group a raportat o creștere a primelor pe toate segmentele de business. Vorbim de o creștere de 348 de milioane de euro, cu un volum total al subscrierilor de 3,45 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2022. S-a îmbunătățit de asemenea rata combinată, costurile mici și scăderea ratei daunelor conducând la o îmbunătățire semnificativă a acesteia până la 94,6% comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, 2021. Mai mult, cele mai mari îmbunătățiri în ceea ce privește rata combinată au fost înregistrate pe piețele din Cehia, Austria, respectiv regiunea ECE extinsă, cu precădere în Bulgaria și România. Astfel, la finele lunii martie 2022, investițiile Vienna Insurance Group erau de 36,1 miliarde de euro, incluzând aici numerarul și echivalentele în numerar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor