Banca Transilvania - rezultatele financiare pe primele 6 luni
Data publicarii: 14-09-2022 | Finante-BanciÎn primul semestru al acestui an, activele Grupului Financiar Banca Transilvania au crescut cu 5,76% față de data de 31 decembrie 2021, până la 140,1 miliarde de lei, conform ultimelor date financiare raportate de către instituția financiar-bancară.
Au crescut de asemenea cu 15,58% și creditele, până la cifra de 64,9 miliarde de lei, în vreme ce profitul net consolidat a Grupului BT a fost de 1.046,5 milioane de lei din care 139, 5 milioane de lei pentru subsidiare, respectiv 907 milioane de lei pentru Banca Transilvania.
În primul semestru al acestui an Banca Transilvania a atras și 1600 de clienți noi și aproape 800 de credite pe zi. Per total, în primele șase luni ale anului, Grupul BT a atras nu mai puțin de 285.000 de noi clienți.
Depozitele acestora au ajuns la aproape 111 miliarde de lei din care aproape 73 de miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 38 de miliarde de lei sunt economii ale persoanelor juridice. Au crescut și veniturile operaționale ale băncii cu 17,6% până la un total de 2,8 miliarde de lei. Mai mult, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie și 30 iunie 2022, Banca Transilvania a acordat aproape 140.000 de noi credite persoanelor fizice și companiilor, valoarea totală a acestora fiind de 14,17 miliarde de lei.
„Am continuat în primul semestru finanțarea economiei și a statului, în condițiile în care oferim randamente bune pentru economiile păstrate la BT. Am ajuns la noi recorduri ale tranzacțiilor atât în ceea ce privește plățile cu cardurile, cât și operațiunile companiilor, pe fondul creșterii activității băncii. Creștem pe toate segmentele de piață, în condiții de profitabilitate și oferim clienților dobânzi competitive, în timp ce avem cea mai bună dinamică în atragerea de noi clienți. În ciuda condițiilor provocatoare prin care trece economia, ne uităm cu încredere la perioada următoare. Avem apetit pentru finanțare și creșterea activității BT”, declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Și în acest an, la fel ca și în anii precedenți, Banca Transilvania a fost cel mai mare partener al programelor guvernamentale IMM Invest și AFRO IMM Invest dar și în alte scheme de garantare pentru intreprinderile mici și mijlocii lansate în acest an, precum RURAL INVEST; IMM PROD sau GARANT CONSTRUCT, valoarea totală de finanțare fiind de aproape 3 miliarde de lei.
NU în ultimul rând, Banca Transilvania a ajuns la finele primului semestru al anului la 2,5 milioane de carduri unice în portofelele virtuale BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay. Numărul plăților cu telefonul s-a dublat în primele luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 53 de milioane. În total, peste 80% din clienții băncii sunt digitalizați.
Au crescut de asemenea cu 15,58% și creditele, până la cifra de 64,9 miliarde de lei, în vreme ce profitul net consolidat a Grupului BT a fost de 1.046,5 milioane de lei din care 139, 5 milioane de lei pentru subsidiare, respectiv 907 milioane de lei pentru Banca Transilvania.
În primul semestru al acestui an Banca Transilvania a atras și 1600 de clienți noi și aproape 800 de credite pe zi. Per total, în primele șase luni ale anului, Grupul BT a atras nu mai puțin de 285.000 de noi clienți.
Depozitele acestora au ajuns la aproape 111 miliarde de lei din care aproape 73 de miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 38 de miliarde de lei sunt economii ale persoanelor juridice. Au crescut și veniturile operaționale ale băncii cu 17,6% până la un total de 2,8 miliarde de lei. Mai mult, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie și 30 iunie 2022, Banca Transilvania a acordat aproape 140.000 de noi credite persoanelor fizice și companiilor, valoarea totală a acestora fiind de 14,17 miliarde de lei.
„Am continuat în primul semestru finanțarea economiei și a statului, în condițiile în care oferim randamente bune pentru economiile păstrate la BT. Am ajuns la noi recorduri ale tranzacțiilor atât în ceea ce privește plățile cu cardurile, cât și operațiunile companiilor, pe fondul creșterii activității băncii. Creștem pe toate segmentele de piață, în condiții de profitabilitate și oferim clienților dobânzi competitive, în timp ce avem cea mai bună dinamică în atragerea de noi clienți. În ciuda condițiilor provocatoare prin care trece economia, ne uităm cu încredere la perioada următoare. Avem apetit pentru finanțare și creșterea activității BT”, declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Și în acest an, la fel ca și în anii precedenți, Banca Transilvania a fost cel mai mare partener al programelor guvernamentale IMM Invest și AFRO IMM Invest dar și în alte scheme de garantare pentru intreprinderile mici și mijlocii lansate în acest an, precum RURAL INVEST; IMM PROD sau GARANT CONSTRUCT, valoarea totală de finanțare fiind de aproape 3 miliarde de lei.
NU în ultimul rând, Banca Transilvania a ajuns la finele primului semestru al anului la 2,5 milioane de carduri unice în portofelele virtuale BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay. Numărul plăților cu telefonul s-a dublat în primele luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut, ajungând la 53 de milioane. În total, peste 80% din clienții băncii sunt digitalizați.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an