O noua tehnologie poate revolutiona industria publicitatii
Data publicarii: 16-02-2007 | International
Compania japoneza Fujitsu intentioneaza sa introduca o tehnologie - ce ar putea revolutiona industria publicitatii - prin care diverse date codificate intr-o imagine nu pot fi percepute de ochiul uman, ci vizualizate numai cu ajutorul unei camere foto, informeaza BBC. "Conceptul presupune relationarea paginilor imprimate cu mediul digital", a declarat Mike Nelson, managerul de vanzari al Fujitsu. Tehnica nu este una noua, ea isi are radacinile in practica numita steganografie, veche de aproape 2500 de ani, atunci cand razboinicii greci isi trimiteau mesaje fie pe bucati de lemn, pe care le acopereau ulterior cu ceara, fie isi tatuau aceste mesaje pe scalp si isi lasau apoi parul sa creasca.
Fujitsu nu face altceva decat sa speculeze sensibilitatea ochiului uman, care are probleme in detectarea culorii galbene. "Cheia acestui demers o reprezinta modificarea nuantei galbene din imagine, in asa fel incat, sa rezulte un tipar", a mai spus Mike Nelson.
Fotografiile imprimate arata absolut normal, insa o camera foto, fie ea integrata telefoanelor mobile sau PDA-urilor, poate detecta ce se ascunde in spatele acestora, cu descarcarea, in prealabil, a unei aplicatiii java.
Dar cum nimic nu este gratis in afaceri, bineinteles ca exista o mica taxa perceputa pentru softul necesar aplicatiei, program care se regaseste doar pe serverele Fujitsu.
In prezent, tehnica nu permite stocarea decat a 12 bytes de date - in curand 24 - cantitate echivalenta cu cea continuta de codurile de bare. Mai exact, informatia codificata poate fi reprezentata de un numar de telefon, un mesaj sau un link web.
Mike Nelson considera insa ca aceasta tehnologie este mult mai utila decat cea a codurilor de bare, datorita caracteristicii de invizibilitate si legaturii dintre materialele imprimate - precum hartiile de impachetat alimente, cataloage, carti de vizita etc. - si Internet, via telefon.
Un club din Japonia a inceput deja sa foloseasca tehnica imaginilor codificate, prin introducerea pe brosurile sale a unor link-uri catre diverse clipuri muzicale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză