Unu din trei, respins la credit
Data publicarii: 16-02-2007 | Finante-BanciOficialii Estima Finance, IFN care ofera produse de creditare in magazinele Domo, sustin ca intr-o luna ponderea dosarelor respinse poate varia intre 10 si 20%. "In ultima parte a anului trecut si anul acesta rata de refuz a fost de sub 20%", ne-a declarat si Sorin Ghencea, director comercial in cadrul EFG Retail Services, IFN care finanteaza, printre altele, clientii Altex.
Un procent similar de dosare respinse se inregistreaza si la Cetelem, care ofera produse de creditare in magazine precum Flanco, Flamingo, FutureShop, Rombiz, Elvila, Mobexpert, Baumax sau Bricostore. Mai precis, este vorba de 5 pina la 11% din cererile de finantare depuse intr-o luna.
Mare grija la rambursarea creditelor
Dosarul unui solicitant de credit trece prin mai multe faze de analiza, verificindu-se in primul rind daca se respecta normele BNR potrivit carora ratele lunare ale unui solicitant nu trebuie sa depaseasca 30% din valoarea venitului net. De asemenea, se pune foarte mare accent pe bonitatea clientului analizata si pe baza datelor furnizate de Biroul de Credit. Nu in ultimul rind, agentii de credite ai IFN-urilor se uita cu atentie si la eventuale declaratii sau documente cu inadvertente.
Nu in ultimul rind, reprezentantii IFN-urilor vorbesc si de anumite "reguli interne", de care tin cont atunci cind stabilesc daca acorda sau nu un imprumut unui solicitant si care nu sint facute publice. "Activitatea de acordare a creditelor se desfasoara cu respectarea normelor BNR specifice. Aplicarea acestora este insotita si de verificarea bazei de date puse la dispozitie de Biroul de Credit, precum si de aplicarea de norme interne. In consecinta, rata de respingere a cererilor de credit este indisolubil legata de datele prezentate de solicitanti si de nivelul creditelor solicitate", explica Simona Tartacuta, Marketing Manager in cadrul Cetelem.
In aceste conditii, printre principalele motive de respingere a dosarelor invocate de reprezentantii institutiilor financiare nebancare se numara depasirea gradului de indatorare impus de BNR si faptul ca au un istoric negativ conform datelor furnizate de Biroul de Credit.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut