Succesul firmelor in UE depinde de orientarea catre client
Data publicarii: 17-02-2007 | Afaceri
Potrivit expertilor companiei de consultanta financiara si audit KPMG, principalele provocari ale Romaniei ca urmare a aderarii la Uniunea Europeana sunt respectarea standardelor de mediu si armonizarea legislatiei cu prevederile europene. Pentru a face fata obstacolelor, societatile comerciale trebuie sa-si adapteze ofertele la interesele clientilor, iar "castigarea increderii reprezinta un element esential pentru succesul in afaceri", a declarat Victor Kevehazi, senior partner la KPMG. El a adaugat ca nicio companie nu va putea functiona fara autorizatie de mediu si fara sa se conformeze normelor specifice de mediu. "Legislatia UE a impus cerinte mai stricte companiilor romanesti si ne putem astepta la o legislatie mai dura".
Un alt aspect subliniat de reprezentantul KPMG a fost necesitatea introducerii noilor reglementari in domeniul financiar si contabil, precum si a noilor reguli de guvernare corporatista. "Vom vedea pentru companiile romanesti o prima runda de probleme legate in special de dificultatea de a raspunde in mod eficient la concurenta. Orice companie poate veni in Romania sa concureze pe piata si niciun plan de protectie nu este permis. In al doilea rand, companiile romanesti vor avea nevoie de consultanta spre a identifica problemele si pentru a gasi solutiile ce se impun", a precizat Kevehazi.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză