O afacere in franciza porneste de la 3.000 - 3.500 euro

Data publicarii: 19-02-2007 | Afaceri
O afacere in franciza porneste de la 3.000 - 3.500 euroRomanii sunt din ce in ce mai atrasi sa faca afaceri sub un alt brand, in sistem de franciza, noteaza Gandul. Potrivit datelor comunicate de compania de consultanta in domeniul francizelor CHR Consulting, anul trecut erau inregistrate 285 de branduri, operate in 900 de retele de franciza. Iar piata se va extinde, mai ales ca si-au anuntat intrarea nume grele din UE si SUA, precum Esprit, Ikea sau Starbuck's, in acelasi timp cu extinderea brandurilor deja existente.

"Romania este unul din statele fruntase din regiune in ceea ce priveste numarul retelelor de franciza, depasind tari ca Bulgaria sau Cehia. Doar Ungaria ne depaseste, cu o retea de 400 de modele de franciza", a declarat Razvan Blid, directorul CHR Consulting. O suma de 3.000-3.500 de euro poate fi suficienta pentru ca o afacere in sistem de franciza sa dea roade in mai putin de trei ani - perioada maxima de recuperare a investitiei.

Asa este cazul callshop-ului in sistem de franciza Say Hello, care presupune de altfel si cea mai mica investitie pentru a demara business-ul. Sumele mici necesare pentru pornirea afacerii sunt in general un argument pentru cei interesati. Acesta este si unul din motivele pentru care reteaua de patiserii Fornetti a devenit cea mai populara marca in franciza din Romania, cu o investitie de 7.000-9.000 euro. O franciza de pana in 10.000 de euro este si Agroland - firma care comercializeaza furaje pentru animale. Reprezentantii brandului spun ca investitia se poate recupera dupa un an, iar cu putin noroc se obtine si profit. "Totul este sa fie un an normal, fara gripa aviara", spune Florel Biticu, directorul firmei.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: