Romanii au dat pe pastile 1,5 miliarde de euro
Data publicarii: 21-02-2007 | Afaceri
In 2006, piata farmaceutica romaneasca a cunoscut o rata de crestere de 19,2%, in usoara ascensiune fata de 18,1% cit s-a inregistrat in anul precedent, insa sub pragul de 20% prognozat de specialisti, spune cel mai nou raport dat publicitatii de compania de cercetare Cegedim Romania. Anul trecut, piata farmaceutica a crescut pe fondul unei dezvoltari semnificative a segmentului de retail si al redresarii segmentului de spital, precum si datorita ultimului trimestru al anului 2006, care a imbunatatit rata de crestere a pietei totale (19,2 fata de 17,9% la sfirsitul trimestrului al treilea), se spune in acelasi studiu, citat de Cotidianul.
Astfel, vinzarile de medicamente prin farmacii au atins 4,34 miliarde de lei (1,23 miliarde de euro), generind o rata de crestere a pietei de retail cu 25% mai mare decit in 2005. Vinzarile de medicamente prin intermediul spitalelor au avansat cu doar 1,2%, ajungind la 1,22 miliarde de lei (348 de milioane de euro). Pe segmentul de produse cu prescriptie medicala, piata a crescut cu 25,7% fata de 2005, iar cea a produselor fara prescriptie medicala cu 22,5%.
Vinzarile totale de medicamente s-au ridicat anul trecut la 5,5 miliarde de lei (1,55 miliarde de euro), retailul farmaceutic reprezentind circa 80% din totalul pietei, restul de 20% fiind reprezentat de consumul din spitale.
Arii terapeutice si vinzari
Medicamentele eliberate pe baza de prescriptie medicala, comercializate prin intermediul farmaciilor, au totalizat vinzari de 3,44 miliarde de lei (977,1 milioane de euro), in crestere cu 25,7%, iar cele fara prescriptie au adus companiilor venituri de 897,5 milioane de lei (255 de milioane de euro), cu un avans de 22,5%.
Pe tendinta de crestere a pietei totale, Cegedim a consemnat o crestere a tuturor grupelor terapeutice mari. Astfel, cea mai mare crestere de anul trecut a fost de 33,3%, inregistrata de medicamentele pentru singe si organe hematoformatoare. De asemenea, in topul celor mai bine vindute medicamente au ramas cele destinate sistemului cardiovascular, care au atins la finele anului trecut 1,07 miliarde de lei, in crestere cu 32,2% fata de 2005. In acelasi timp, vinzarile la medicamentele pentru sistemul musculo-scheletic au crescut cu 27%.
Cegedim Romania precizeaza ca datele prezentate estimeaza fluxul de produse la iesirea din farmacie si spital catre pacient si reprezinta exclusiv produsele farmaceutice ale companiilor, nu si cele parafarmaceutice, cosmetice sau veterinare.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză