Institutiile de credit sunt scumpe, birocratice si putin comunicative
Data publicarii: 21-02-2007 | Finante-BanciPresedintii institutiilor de credit declara ca produsele si serviciile sunt mai scumpe ca acelea oferite de bancile straine din cauza restrictiilor impuse de BNR, de necesitatea sustinerii obiectivelor de dezvoltare si de faptul ca sistemul bancar este inca subdezvoltat.
"Cred ca relatia intre banci si public s-a imbunatatit substantial in ultimii ani, dar asta nu inseamna ca perceptia populatiei s-a imbunatatit in aceeasi masura. Cred ca bancile par prea scumpe si prea birocratice, dar acestea trebuie sa acorde imprumuturi in conditii prudente, sa se protejeze si pe ele, si pe clienti", declara Mihai Bogza, presedintele Bancpost.
Concurenta, motorul schimbarii in bine
Acesta indica si conditiile de piata, care obliga institutiile de credit sa fie scumpe - precum rezervele minime obligatorii impuse de Banca Nationala, investitiile in dezvoltare si chiar capitalizarea redusa. "Daca RMO ar fi zero, dobanzile la depozite ar creste cu doua procente, iar cele la credite ar scadea cu acelasi nivel", spune oficialul Bancpost. La randul sau, Dan Pascariu, presedintele HVB Tiriac, admite ca exista imaginea amintita a bancilor in randul publicului.
"Exista aceasta perceptie, care provine si din mituri, care nu se pliaza intotdeauna pe realitate. In general, institutiile bancare sunt mai birocratice, avand in vedere ca administreaza riscuri si lucreaza cu cheltuieli", spune oficialul HVB Tiriac. El catalogheaza drept un mit faptul ca bancile autohtone sunt mai scumpe sau mai birocratice decat cele europene. « Si in alte state europene clientii se plang de birocratie si comisioane mari: astfel, se considera ca bancile italiene sunt cele mai scumpe, iar cele din Anglia au comisioanele la carduri cele mai mari. Nu exista o lume perfecta si noi stim asta», mai informeaza Dan Pascariu.
In aceste conditii, concurenta va fi cea care va duce la remedierea situatiei. "Motorul este concurenta. Bancile trebuie sa lucreze efectiv la reducerea birocratiei si a costurilor. Suntem constienti de faptul ca asteptarile clientilor sunt mai mari si incercam sa imbunatatim calitatea serviciilor", spune Pascariu.
La randul sau, Jean Baptise Hueber, director de marketing si strategie de la BRD-BSG, spune ca se constata pe piata practicarea, de catre banci, a unor tarife putin transparente, capitol la care a exemplificat ofertele cu dobanzi mici la credite, dar cu comisioane de administrare sau de aranjament ridicate. Remediul ar fi, in acest sens, aplicarea reglementarilor europene in ceea ce priveste comunicarea dobanzii anuale efective (DAE).
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut