Oamenii de afaceri care dau limuzina pe avion
Data publicarii: 27-02-2007 | Afaceri
Mici si costind cam cit un Mercedes sau mari, capabile sa zboare 6.000 km fara escala, aeronavele private atrag oameni de afaceri, noteaza Cotidianul. Imaginea omului de afaceri care descinde din propriul sau avion la intilnirile de afaceri devine familiara si in Romania. Patroni ai unor firme medii, pasionati de zbor, sau manageri de multinationale care fac cel putin saptaminal naveta intre Bucuresti si capitala de bastina a corporatiei apeleaza la avioane sau elicoptere private atunci cind se deplaseaza sute sau mii de kilometri.
Piata autohtona a zborurilor business, incluzind fabricantii sau comerciantii de aeronave, precum si firmele care le inchiriaza, a depasit 30 de milioane de euro si, potrivit prognozelor oficiale, se va dezvolta in continuare. Ritmul va fi superior celui inregistrat in majoritatea tarilor europene, arata o analiza efectuata de Eurocontrol, organismul responsabil de dirijarea traficului aerian european. Potrivit acesteia, in anul 2005, in Romania au fost efectuate zilnic 34 de zboruri business, cu 37% mai mult fata de anul precedent. Romania are a doua crestere europeana, dupa Ucraina, cu 44%. Majorarea este superioara celei din tarile vecine, situata la cel mult 20%, si cu mult peste media europeana a cresterii, de 4% pe an.
Afaceri duble
Cifrele de afaceri ale producatorilor de elicoptere si aeronave ultrausoare, precum si ale firmelor care ofera transport aerian "corporate" cresc semnificativ anual. Eurocopter, firma care vinde pe piata romaneasca aparatele omonime, se asteapta an de an la dublarea cifrei sale de afaceri, iar sporul este datorat in special vinzarilor de elicoptere "corporate" si nu de utilitare, spune Codruta Acsinia, director de comunicare al firmei."Majoritatea elicopterelor vindute anul trecut, noi sau second-hand, au fost destinate transportului de tip «corporate», avind respectiv o amenajare interioara eleganta, dar nu VIP, fiind elicoptere utilizate de firme", spune Codruta Acsinia, reprezentant al firmei Eurocopter.
Pentru 2007, Eurocopter Romania se asteapta la o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro. "In prezent, piata romaneasca este mai dezvoltata in comparatie cu cea a tarilor limitrofe, cu exceptia Ungariei. In a doua jumatate a anului 2006, Eurocopter a vindut noua aparate, special echipate pentru transportul de VIP-uri.
Intre 300 si 5.000 de euro, ora de zbor
Daca unii oameni de afaceri prefera sa aiba propriul aparat de zbor, deseori de mici dimensiuni, altii apeleaza la serviciile firmelor specializate in inchirieri de aeronave.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză