Examenul pentru consultantii fiscali va avea loc pe 3 martie
Data publicarii: 27-02-2007 | HR/Cariere
Ministerul Finantelor va organiza examenul pentru consultantii fiscali, pe 3 martie, la orele 13, in sediul Universitatii Politehnica Bucuresti, informeaza, marti, un comunicat al institutiei. Examenul va avea loc la sediul Universitatii Politehnica, in cladirile Rectorat, Facultatea de mecanica, Facultatea IMST. Listele cu repartizarea candidatilor pe sali vor fi publicate cu 48 de ore inaintea inceperii examenului pe site-ul ministerului si vor fi afisate, in ordine alfabetica, in fata cladirii Rectoratului.
Perioada de inscriere la examen a fost intre 5 si 16 februarie.
Pe 1 martie, vor fi publicate pe site-ul ministerului cele 500 subiecte stabilite conform tematicii prezentate in ordinul ministrului privind organizarea examenului. Tematica pentru examen va cuprinde notiuni generale de drept comercial, notiuni generale privind finantele publice si principiile directivelor europene, cadrul general si procedurile privind formarea, administrarea, angajarea si utilizarea fondurilor publice, precum si responsabilitatile institutiilor publice implicate in procesul bugetar, principiile fiscalitatii, impozite, taxe vamale, contabilitate, aspecte privind procedura fiscala.
Examenul va consta intr-o proba scrisa sub forma de test-grila, iar taxa de participare va fi de trei sute de lei. Candidatii care au fost inscrisi la sesiunea de examen din noiembrie 2006 si care au solicitat amanarea participarii la examen pana la momentul afisarii listelor cu repartizarea pe sali, nu vor plati taxa de inscriere. In schimb, candidatii care au solicitat amanarea ulterior afisarii listelor sau nu s-au prezentat la examen vor plati suma de 60 lei.
Persoanele care vor sa devina consultanti fiscali trebuie sa fie licentiati in economie si sa aiba experienta de cel putin cinci ani in activitatea financiar-contabila.
Consultanta fiscala a fost definita prin lege inca din 2001 ca activitate independenta, asistenta de specialitate acordata la intocmirea declaratiilor fiscale, in probleme fiscale si creante bugetare, penalitati si majorari, precum si reprezentare in fata fiscului, dar nu a avut un cadru de functionare pana in vara acestui an cand a fost reglementata de catre guvern. In toamna anului trecut, au avut loc doua sesiuni de examinare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză