Un dolar pentru reclama care te enerveaza
Data publicarii: 28-02-2007 | MediaCifre optimiste
"In 2000, totalul investitiilor era de 100.000 de dolari, raportat la 500.000 de utilizatori. In 2006, banii pompati s-au ridicat la 5,5 milioane, iar estimarile pentru acest an sint de zece milioane de dolari. Comparativ cu cei peste sase milioane de utilizatori de anul trecut, investitiile ar trebui sa fie de cinci ori mai mari", a declarat Felix Tataru, presedintele International Advertising Association Romania. "Marketingul digital reprezinta intre 1 si 2% din cheltuielile totale, iar utilizarea mediului este in jur de 35%. In Europa, cheltuielile trec de 10%, iar utilizarea acestui spatiu este de 50%. Acesta este numai Internetul. Daca adaugam mobile-ul cu peste 13 milioane de utilizatori, vedem clar potentialul", estimeaza si Mugur Patrascu, Managing Partner iLeo.
Boom avantajos
Cresterea mai mare a Internetului in Romania decit in statele vest-europene reprezinta un avantaj pentru tara noastra, considera totusi invitatul belgian Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation in cadrul Ogilvy Central&Eastern Europe. "In doi ani va deveni un suport mainstream, iar brandurile romanesti trebuie sa se uite doar la tehnicile companiilor americane de a exploata zone precum MySpace sau YouTube", apreciaza Vermeulen.
Se poarta online-ul
"«Digitalul este ieftin», «digitalul este despre siteuri», «campanie pe digital inseamna site si SMS»", numara Mugur Patrascu primele prejudecati romanesti despre marketingul digital. "Trebuie sa fii acolo, oriunde scrie digital, new media, doar de dragul de a fi", completeaza tabloul Ionut Oprea, directorul de comunicare la MediaPro Interactiv.
Daca in afara agentiile de publicitate cauta metode de infiltrare chiar si pe retelele de piraterie p2p, dupa cum anunta "BusinessWeek", in Romania, digitalul e sinonim cu Internetul. Ceea ce scoate din calcul portii bune de piata si, deci, de public tinar si cheltuitor, cum e cazul mobilelor, al calculatoarelor si al celorlalte device-uri de personal media.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut