Un dolar pentru reclama care te enerveaza
Data publicarii: 28-02-2007 | Media
Cifre optimiste
"In 2000, totalul investitiilor era de 100.000 de dolari, raportat la 500.000 de utilizatori. In 2006, banii pompati s-au ridicat la 5,5 milioane, iar estimarile pentru acest an sint de zece milioane de dolari. Comparativ cu cei peste sase milioane de utilizatori de anul trecut, investitiile ar trebui sa fie de cinci ori mai mari", a declarat Felix Tataru, presedintele International Advertising Association Romania. "Marketingul digital reprezinta intre 1 si 2% din cheltuielile totale, iar utilizarea mediului este in jur de 35%. In Europa, cheltuielile trec de 10%, iar utilizarea acestui spatiu este de 50%. Acesta este numai Internetul. Daca adaugam mobile-ul cu peste 13 milioane de utilizatori, vedem clar potentialul", estimeaza si Mugur Patrascu, Managing Partner iLeo.
Boom avantajos
Cresterea mai mare a Internetului in Romania decit in statele vest-europene reprezinta un avantaj pentru tara noastra, considera totusi invitatul belgian Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation in cadrul Ogilvy Central&Eastern Europe. "In doi ani va deveni un suport mainstream, iar brandurile romanesti trebuie sa se uite doar la tehnicile companiilor americane de a exploata zone precum MySpace sau YouTube", apreciaza Vermeulen.
Se poarta online-ul
"«Digitalul este ieftin», «digitalul este despre siteuri», «campanie pe digital inseamna site si SMS»", numara Mugur Patrascu primele prejudecati romanesti despre marketingul digital. "Trebuie sa fii acolo, oriunde scrie digital, new media, doar de dragul de a fi", completeaza tabloul Ionut Oprea, directorul de comunicare la MediaPro Interactiv.
Daca in afara agentiile de publicitate cauta metode de infiltrare chiar si pe retelele de piraterie p2p, dupa cum anunta "BusinessWeek", in Romania, digitalul e sinonim cu Internetul. Ceea ce scoate din calcul portii bune de piata si, deci, de public tinar si cheltuitor, cum e cazul mobilelor, al calculatoarelor si al celorlalte device-uri de personal media.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an