Fiscul se va ocupa separat din aprilie de companiile mijlocii
Data publicarii: 28-02-2007 | Finante-Banci
Incepand cu data de 1 aprilie 2007, s-a definit categoria contribuabililor mijlocii, care urmeaza a fi administrati de catre Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii din cadrul Directiilor Generale a Finantelor Publice judetene, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Categoria contribuabililor mijlocii va fi constituita din contribuabilii care au inregistrat o cifra de afaceri raportata la situatiile financiare incheiate la 31 decembrie 2005, cuprinsa intre 10 mil. lei si pana la 70 mil. lei, precum si din contribuabilii cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet aflati in procedura insolventei pentru creante fiscale mai mari de 3 mil. lei.
In cazul in care numarul contribuabililor mijlocii selectati conform criteriilor mai sus enuntate, este mai mic de 200, in administrarea structurilor mentionate vor trece un numar corespunzator de contribuabili selectati in ordinea descrescatoare a cifrei de afaceri dintre contribuabilii administrati de Administratiile finantelor publice ale municipiilor resedinta de judet.
Daniel Chitoiu, presedinte interimar si vicepresedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a aratat ca "aceasta reorganizare face parte din programul de reforma al administratiei fiscale, care are ca obiectiv intarirea capacitatii administrative si alinierea la standardele europene privind administrarea fiscala si asistenta acordata contribuabililor. Se doreste sa se realizeze o mai buna organizare pentru coordonarea unitara a activitatii de asistenta a contribuabililor mijlocii dupa modelul administrarii marilor contribuabili, pentru un dialog mai simplu si mai direct cu acestia. Obiectivul nostru primordial consta in asigurarea unor conditii mai bune si mai eficiente pentru contribuabili in exercitarea obligatiilor de declarare si de plata catre bugetul statului. Unitatea centrala (nationala), cat si structurile teritoriale ale Administratiei fiscale trebuie sa fie destul de flexibile pentru realizarea atributiilor si obiectivelor stabilite prin lege. Atributele functionale, particularitatile de ordin social si contextul evolutiv al legislatiei sunt elemente esentiale ale reformei fiscalitatii, inclusiv in planul administrarii la nivel teritorial. Mai mult, evolutiile pe plan european si international in domeniul fiscalitatii impun o noua abordare a administrarii fiscale elaborate de ANAF."
In acest scop s-a prevazut ca protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale, a altor documente si a informatiilor privind evidentele fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora, de la organele fiscale implicate catre Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii din cadrul Directiilor generale ale finantelor publice judetene sa se finalizeze pana la data de 20 aprilie 2007, iar informatiile aflate in sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale pentru contribuabilii mijlocii persoane juridice si pentru sediile secundare ale acestora vor fi transferate in format electronic intre organele fiscale implicate in procedura de predare-primire in data de 1 aprilie 2007.
Dupa aceasta data, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii persoane juridice vor fi administrate de Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabiliii Mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene si a Directiei Generale a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti, pe a caror raza isi desfasoara activitatea.
Totodata s-a prevazut ca, pentru contribuabilii mijlocii a caror cifra de afaceri in anul precedent este inferioara celei stabilite drept criteriu de selectie a acestora pentru incadrarea in categoria contribuabililor mijlocii, scoaterea din administrare sa se efectueze dupa o perioada de 4 ani consecutivi in care nu mai indeplinesc criteriul de selectie, precum si posibilitatea actualizarii contribuabililor mijlocii, prin ordin al ministrului Finantelor publice, respectiv, publicarea in Monitorul Oficial si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - Portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (http://anaf.mfinante.ro)
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday