Renault incepe comercializarea modelului Logan in Iran
Data publicarii: 02-03-2007 | AutoModelul va fi comercializat sub sigla Renault, insa nu se va numi Logan, ci Tondar-90. Decizia a fost luata pentru a creea o apropiere cu piata iraniana, deoarece in limba farsi, "tondar" inseamna "tunet". Modelul va fi disponibil in trei versiuni de echipare si va beneficia de motorul pe benzina de 1,6 litri, 16 valve.
Tondar-90 este produs in capitala Teheran de constructorii Iran Khodro si SAIPA, iar capacitatea anuala de productie va fi pentru inceput de 300.000 de unitati. In jur de 60% dintre componente sunt produse local, insa e prevazut ca procentul sa ajunga la 80% pe termen mediu. Renault a investit 300 milioane euro pentru dotarea a 50 de furnizori locali, iar de la finalul acestui an motoarele vor fi produse in Iran, iar din primavara lui 2008 si cutiile de viteze pentru Loganul iranian vor fi produse local.
Iranul are 69 de milioane locuitori, iar numarul masinilor de pe sosele este undeva in jurul a 7 milioane. Vanzarile de automobile noi s-au triplat in ultimii cinci ani, iar in 2006 s-au apropiat de un milion de unitati.
SAIPA a fost infiintata in 1968, iar anul trecut a produs 505.000 automobile. Iran Khodro a intrat pe piata in 1962, iar anul trecut a produs aproape 514.000 de vehicule. Automobilele Renault au fost asamblate pentru prima oara in Iran in 1975 de catre producatorul SAIPA.
Iran este a cincea tara in care grupul Renault produce Logan, dupa Romania, Rusia, Maroc si Columbia. In doi ani si jumatate de comercializare s-au vandut pe plan mondial peste 400.000 de unitati Logan.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an