Romanii prefera tot micul magazin de cartier
Data publicarii: 03-03-2007 | LifestylePiata de retail din Romania ocupa penultimul loc in Europa Centrala si de Est din punctul de vedere al concentrarii, doar 27% din consumatori avand ca loc preferat de cumparaturi unul dintre primele cinci lanturi de retail, se arata intr-un studiu realizat de GfK. Cea mai concentrata piata este Slovenia, unde 96% din gospodarii au ca loc preferat de aprovizionare una dintre marile retele de magazine, locurile urmatoare fiind ocupate de Slovacia (75%) si Ungaria (67%). Pe ultimele doua pozitii se afla Romania (27%) si Bulgaria (26%), unde sectorul de retail se afla inca la inceputul procesului de maturizare, prezentand totusi diferente importante.
Alegerea locului de shopping este influentata direct de oferta existenta pe piata, ceea ce face ca hypermarketul sa fie formatul preferat in Cehia, Ungaria, Slovenia si in orasele mari din Rusia (Moscova si St. Petersburg).
In schimb, in Bulgaria si Romania, prima optiune ramane micul magazin de cartier (45%, respectiv 33%). Totusi, in Romania, impreuna cu Rusia, a fost consemnata cea mai mare rata de crestere a preferintei pentru hypermarketuri din toata regiunea, situatie care apare si in cazul magazinelor de discount, unde din nou Romania ocupa primul loc ca rata de crestere.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut