Cum atacati clauzele abuzive ale creditelor
Data publicarii: 07-03-2007 | Finante-BanciAgentia Nationala pentru Protectia Consumatorului acuza oficialii bancilor ca introduc in contractele de credit o serie de clauze ce pot fi abuzive pentru clienti. Potrivit unui articol din editia de astazi a revistei "Capital", singura sansa a celor afectati de aceste clauze este sa atace in instanta termenii contractului, mai ales ca noile norme, preluate din legislatia europeana, le dau mai multe sanse de castig.
Directorul ANPC, Mihail Meiu, citat de "Capital", a identificat trei astfel de clauze care ii afecteaza pe contractantii de credite. Prima clauza abuziva se refera la prelungirea automata a liniei de credit aferenta cardului. Clientii au la dispozitie 30 de zile pana la expirarea cardului, in care pot anunta ca doresc prelungirea acestuia, insa bancile nu folosesc nicio metoda pentru a le aminti ca durata de viata a cardului se apropie de sfarsit.
ANPC sustine ca o alta clauza abuziva o constituie aplicarea unei dobanzi penalizatoare de aproximativ 5%-7% peste dobanda de baza a creditului, in cazul clientilor care intarzie plata ratelor. In conditiile in care in Uniunea Europeana dobanzile de penalizare pot fi doar de 1%, anual, unele banci au inceput deja sa micsoreze nivelul acestor penalizari, ajungand in unele cazuri la 3% pe an.
Si in privinta rambursarii anticipate a creditului, introducerea unui comision de 1% este considerata de ANPC o masura abuziva, pe motiv ca in UE exista o reglementare care impune ca nivelul comisioanelor sa nu fie mai mare decat costurile pe care le suporta institutia pentru inchiderea creditului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut