Cat costa si cat produc emisiunile TVR
Data publicarii: 16-03-2007 | Media31.500 de euro costa o editie de "Surprize, surprize...", una dintre cele mai scumpe emisiuni din grila TVR, dar si cea mai profitabila, cind vine vorba de banii din publicitate, noteaza Cotidianul. "La urgenta" si "Surprize, surprize..." au costat postul public in jur de 3,2 milioane de euro anul trecut, arata un document intern al TVR, intrat in posesia "Cotidianului". Acesta contine cheltuielile cu emisiunile din 2006 de la TVR 1, TVR 2 si TVR Cultural: cel mai scump program de la TVR 1 s-a ridicat la 115.000 de euro pe editie, in timp ce la TVR 2 virful a ajuns la 6.000 de euro, iar TVR Cultural a cheltuit maximum 1.800 de euro.
Bani de doua feluri
In topul celor mai costisitoare programe de la televiziunea publica de anul trecut s-a situat detasat serialul "La urgenta", cu 14 editii a cite 115.000 de euro fiecare. Saptamina trecuta insa, TVR a renuntat la productie din doua motive: austeritatea bugetului si controversele din jurul banilor care sustin serialul. Pe locul doi la lucruri scumpe, gala "Cei mai iubiti" a scos anul trecut de la postul public 93.000 de euro pe doua editii.
Au urmat "Surprize, surprize...", cu 53 de editii, de 31.500 de euro fiecare, si "Iarta-ma", cu 28 de editii, de 22.000 de euro fiecare. Veniturile din publicitate explica financiar investitia. Astfel, o editie din "Surprize, surprize..." aduce din reclame intre 17.000 si 433.000 de euro, masurati la rate card, potrivit Alfa Cont. Suma reala este insa mult mai mica, veniturile din publicitate pentru o emisiune cu surprize fiind estimate, de fapt, intre 3.000 si 86.000 de euro. "Iarta-ma" face si ea intre 45.000 si 176.000 de euro la rate card sau, estimat, intre 8.900 si 35.000 de euro.
La coada
Costurile unei emisiuni "Danutz SRL" au fost de 17.000 de euro, iar in 2006, TVR 1 a difuzat 31 de astfel de editii. Programul primeste din publicitate sume care variaza, la rate card, intre 700 si 89.000 de euro, estimate la 140 si 17.000 de euro. In coada listei, "Parteneri de week-end", cu 1.360 de euro pe editie, "Cinemaniacii", cu 900 de euro, si "Cu Irina la cafea", cu 400 de euro, sint cele mai ieftine produse din grila TVR 1. Partenerii aduc din reclame intre 3.000 si 86.000 de euro pe editie la rate card (sume care ajung, dupa estimari, la 600-17.000 de euro).
Fratii mai mici
Cu 6.100 de euro pe editie, "Planeta Moldova" a fost anul trecut cea mai scumpa emisiune din grila TVR 2, urmata de "Ce bine e", cu 4.900 de euro, si de "Eu-ro case", cu 4.000 de euro.
Cel mai putin costisitoare programe de pe canalul 2 sint "Cezar si tipar", cu 43 de euro pe editie, si "Auto Club", cu 460 de euro. TVR Cultural are, in ordine crescatoare, "Cinemaniacii", cu 1.200 de euro, "Art 21", cu 1.500 de euro, si "Urcare libera", cu 1.800 de euro.
In total, postul public a investit anul trecut 5,4 milioane de euro in productii proprii pentru TVR 1, 1,1 milioane de euro pentru canalul 2 si 88.000 de euro pentru TVR Cultural.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut