Cat costa si cat produc emisiunile TVR
Data publicarii: 16-03-2007 | Media31.500 de euro costa o editie de "Surprize, surprize...", una dintre cele mai scumpe emisiuni din grila TVR, dar si cea mai profitabila, cind vine vorba de banii din publicitate, noteaza Cotidianul. "La urgenta" si "Surprize, surprize..." au costat postul public in jur de 3,2 milioane de euro anul trecut, arata un document intern al TVR, intrat in posesia "Cotidianului". Acesta contine cheltuielile cu emisiunile din 2006 de la TVR 1, TVR 2 si TVR Cultural: cel mai scump program de la TVR 1 s-a ridicat la 115.000 de euro pe editie, in timp ce la TVR 2 virful a ajuns la 6.000 de euro, iar TVR Cultural a cheltuit maximum 1.800 de euro.
Bani de doua feluri
In topul celor mai costisitoare programe de la televiziunea publica de anul trecut s-a situat detasat serialul "La urgenta", cu 14 editii a cite 115.000 de euro fiecare. Saptamina trecuta insa, TVR a renuntat la productie din doua motive: austeritatea bugetului si controversele din jurul banilor care sustin serialul. Pe locul doi la lucruri scumpe, gala "Cei mai iubiti" a scos anul trecut de la postul public 93.000 de euro pe doua editii.
Au urmat "Surprize, surprize...", cu 53 de editii, de 31.500 de euro fiecare, si "Iarta-ma", cu 28 de editii, de 22.000 de euro fiecare. Veniturile din publicitate explica financiar investitia. Astfel, o editie din "Surprize, surprize..." aduce din reclame intre 17.000 si 433.000 de euro, masurati la rate card, potrivit Alfa Cont. Suma reala este insa mult mai mica, veniturile din publicitate pentru o emisiune cu surprize fiind estimate, de fapt, intre 3.000 si 86.000 de euro. "Iarta-ma" face si ea intre 45.000 si 176.000 de euro la rate card sau, estimat, intre 8.900 si 35.000 de euro.
La coada
Costurile unei emisiuni "Danutz SRL" au fost de 17.000 de euro, iar in 2006, TVR 1 a difuzat 31 de astfel de editii. Programul primeste din publicitate sume care variaza, la rate card, intre 700 si 89.000 de euro, estimate la 140 si 17.000 de euro. In coada listei, "Parteneri de week-end", cu 1.360 de euro pe editie, "Cinemaniacii", cu 900 de euro, si "Cu Irina la cafea", cu 400 de euro, sint cele mai ieftine produse din grila TVR 1. Partenerii aduc din reclame intre 3.000 si 86.000 de euro pe editie la rate card (sume care ajung, dupa estimari, la 600-17.000 de euro).
Fratii mai mici
Cu 6.100 de euro pe editie, "Planeta Moldova" a fost anul trecut cea mai scumpa emisiune din grila TVR 2, urmata de "Ce bine e", cu 4.900 de euro, si de "Eu-ro case", cu 4.000 de euro.
Cel mai putin costisitoare programe de pe canalul 2 sint "Cezar si tipar", cu 43 de euro pe editie, si "Auto Club", cu 460 de euro. TVR Cultural are, in ordine crescatoare, "Cinemaniacii", cu 1.200 de euro, "Art 21", cu 1.500 de euro, si "Urcare libera", cu 1.800 de euro.
In total, postul public a investit anul trecut 5,4 milioane de euro in productii proprii pentru TVR 1, 1,1 milioane de euro pentru canalul 2 si 88.000 de euro pentru TVR Cultural.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză