Inchirierea masinilor poate aduce un profit de 120.000 de euro anual
Data publicarii: 19-03-2007 | AfaceriInvestitia minima pentru a incepe un business de tip rent a car este de 20.000 de euro, noteaza Adevarul. Romanii de rand nu prea inchiriaza masini. Insa turistii straini sau oamenii de afaceri, da. Aproximativ 30 de euro pe zi sau 100 de euro pe luna, atat cat costa inchirierea unui Logan, de pilda, nu este un pret mare pentru aceasta categorie de clienti, insa suficient pentru a aduce un profit considerabil unei firme de inchirieri autohtone.
Daca in urma cu 5-6 ani, singurele firme de profil erau multinationalele, care isi racolau clientii doar din parcarile aeroporturilor, astazi exista sute de astfel de societati de inchiriere, care isi impart o piata de peste 10 milioane de euro. Principalii jucatori de pe piata romaneasca de rent a car spun ca inchirierea masinilor este una dintre cele mai simple afaceri pe care le poti incepe. Un contract de leasing cu un importator sau producator de masini, un birou, de cele mai multe ori intr-un apartament, un site pe internet si gata. Acum astepti musteriii. Insa fara o strategie de marketing corespunzatoare si fara investitii majore si investitii permanente, businessul nu poate deveni rentabil in adevaratul sens al cuvantului.
Investitiile majore se fac in promovare
Cel mult, iti poate asigura venituri pentru cheltuielile curente, chirii, rate de leasing si sa iti mai ramana bani cat sa iesi in fiecare weekend la restaurant. Cu toate ca in momentul de fata exista sute de astfel de firme, piata este inca departe de a fi saturata. Daca esti proprietarul unei cafenele sau al unui magazin alimentar, promovarea nu este chiar atat de importanta ca in cazul inchirierii de masini. O cafenea este la strada, o vede lumea si intra in ea. O firma de rent a car nu este vizibila. Parcarea masinilor, pe care scrie mare ca sunt de inchiriat, pe marginea strazii nu este cea mai fericita strategie de marketing. Insa internetul, da.
Radu Ursacescu, director general al companiei Activ Rent a Car, spune ca banii cei mai multi trebuie investiti in publicitate. "Ca sa iti intre lumea in sediul tau si sa inchei un contract, ai nevoie de investitii majore in publicitate. Clientii straini, in special, nu vor sa conduca o masina cu abtibild pe care scrie mare ca e de inchiriat. Sunt oameni de afaceri, care merg cu autoturismul la intalniri importante", crede Ursacescu. Acesta spune ca marketingul in acest business trebuie sa fie agresiv, biroul trebuie pozitionat in zone centrale, iar oferta sa fie avantajoasa.
Principalii jucatori de pe aceasta piata sustin ca industria rent a car este una care se dezvolta pe orizontala. "Depindem de turism si de prezenta investitorilor straini in Romania" sustine Ursacescu. Active Rent a Car s-a infiintat cu o investitie de aproximativ 20.000 de dolari, bani cu care s-au cumparat 10 masini de clasa medie, s-a inchiriat un garaj si s-a investit in logistica. Investitiile au continuat sa creasca de la an la an, iar astazi Active este una dintre cele mai mari firme de profil din Capitala.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private