Romanii petrec cel mai mult timp pe drumul dintre casa si serviciu
Data publicarii: 20-03-2007 | LifestyleRomanii bat recordul in ceea ce priveste timpul lucrat saptamanal si cel pierdut pe drumul dintre casa si serviciu. Daca media in UE este de 41 de minute afectate zilnic acestui drum, asa numitul commuting time, in Romania media este de 54 de minute si, probabil, autorii studiului n-au luat in calcul si orele la care traficul este infernal in Bucuresti, noteaza Gandul. In ceea ce priveste timpul lucrat saptamanal, daca se aduna orele efectuate la serviciul principal, orele la cel de-al doilea serviciu (pentru cei care au mai multe slujbe), timpul pierdut pe drum si munca neplatita (treburile gospodaresti), romanii ajung la o medie de 71 de ore pe saptamana.
Spre comparatie, media in UE este de 58 de ore. La capatul opus al clasamentului, salariatii cu cel mai mult timp liber sunt nemtii, la care suma de mai sus este in medie de 53 de ore.
Cele 70 de ore pe saptamana petrecute de romani la munca se impart astfel: 48 de ore - serviciul principal, aproape cinci ore - drumul dus intors pana la slujba, 17 ore - treburile gospodaresti si cateva minute - al doilea job. Motivul pentru care celui de-al doilea job ii revine un timp atat de mic tine de procedurile statistice. In Romania foarte putini salariati au ales sa munceasca suplimentar la o a doua firma, sau foarte putini si-au inregistrat legal colaborarea, astfel ca daca faci media pe numarul total de salariati, timpul petrecut la al doilea job se masoara in minute.
De pilda, daca la nivelul UE 6,2% dintre salariati au mai multe joburi, in Romania procentajul este de 5,8%. In acest clasament suntem a sasea tara de la coada, mai putin preocupati decat noi de al doilea job fiind, in ordine descrescatoare, luxemburghezii, portughezii, britanicii, cipriotii si francezii. Recordul la numarul de salariati care lucreaza la mai multe firme, regulat sau ocazional, il inregistreaza norvegienii, procentul in randul lor fiind de 16%.
In ceea ce priveste treburile gospodaresti, in toate tarile UE, femeile isi petrec mai mult timp decat barbatii. Romancele isi petrec astfel aproape 18 ore pe saptamana, cel mai mare interval de timp in randul europencelor. Dupa noi, ca timp petrecut cu munca in gospodarie, urmeaza irlandezele si englezoaicele - cu o medie de 17 ore pe saptamana. Cel mai putin timp si-l petrec astfel femeile din tarile nordice , in randul carora media este de numai 12 ore.
Se pare ca in aceste tari barbatii isi asuma si ei, mai mult decat restul europenilor, rezolvarea problemelor gospodaresti - 5 ore pe saptamana. Spre comparatie, barbatii romani trebaluiesc prin casa doar 4 ore pe saptamana, iar cei mai putin implicati sunt spaniolii, francezii, austriecii si danezii, care aloca treburilor casnice doar 3 ore.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut