Preturile scazute ii determina pe romani sa dea calculatorul pe laptop
Data publicarii: 21-03-2007 | IT&CIn Romania exista o tendinta de a schimba PC-urile clasice cu laptop-uri si aceasta se datoreaza scaderii substantiale a preturilor acestora, in urma eliminarii mai multor taxe vamale. Tonul il dau in special intreprinderile mari, dar si pe zona de retail se poate observa o asemenea tendinta, noteaza Curierul National.
"Din ce in ce mai mult, evolutia pietei va face ca laptop-urile sa fie mai dorite si mai accesibile pentru romani. Se inlocuiesc PC-urile cu laptop-urile datorita scaderii foarte mari a preturilor. Astfel, daca in 2005 luai un laptop cu un pret, in 2006 acesta era diminuat cu 50%. Mai mult de atat as zice ca nu se poate", a declarat Dragos Nicolaescu, directorul general al reprezentantei locale Fujitsu Siemens Computers. Potrivit acestuia, in prezent se poate achizitiona un laptop cu software-ul aferent la un pret de 400 euro, considerat "absolut rezonabil". Compania ofera laptop-uri la preturi ce pornesc de la 400 de euro si pana la 2.000 - 3.000 de euro cele mai performante, adresate cu precadere intreprinderilor mari.
Marca si pretul, criteriile determinante de achizitie a unui laptop
Din punct de vedere al obiceiurilor de consum, romanii nu sunt diferiti fata de restul europenilor, cu doua exceptii care se refera la protectia mediului si ergonomie, caracteristici foarte importante pentru un cetatean UE si nu tocmai relevante pentru un roman.
In Romania nu se apreciaza foarte mult continutul cat mai mic de substante poluante pe care trebuie sa-l contina materialul din care este confectionat un laptop, pentru ca unul foarte putin poluant este si mai scump. In rest, principalul criteriu de achizitie este brand-ul, urmat de pret si de design.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an