Zapp contesta normele impuse de Protectia Consumatorului
Data publicarii: 23-03-2007 | AfaceriTelemobil (Zapp) considera nelegale normele impuse de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru modificarea contractului clientilor si a decis contestarea lor din ratiuni tehnice si comerciale, au declarat joi persoane apropiate companiei. "Renuntarea la plata in avans a abonamentelor reprezinta un risc financiar mare pentru companie, risc pe care nu suntem dispusi sa ni-l asumam", au declarat surse din interiorul Telemobil. Zapp a trimis mai multe variante de contracte Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si asteapta reactia acestora cu privire la modificarile aduse, potrivit acelorasi surse.
ANPC impune operatorilor economici includerea in contracte a momentului inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare, precum si a modalitatilor de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat: termene, notificari, conditii.
De asemenea, ANCP considera necesara notificarea in scris, cu 30 de zile inainte de data pentru care a fost incheiat contractul al carui termen de valabilitate se prelungeste in mod automat, precum si notificarea in scris a consumatorilor cu minimum zece zile inainte de intreruperea furnizarii serviciului respectiv.
Contractele trebuie sa mentioneze modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, in cazul in care acestia nu respecta termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv, dar si modalitatea de plata a serviciilor furnizate, cu mentionarea in mod clar si neechivoc a preturilor si tarifelor ce trebuie achitate de catre consumatori, cum sunt: termenele de plata, reduceri din factura corespunzator perioadei in care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, intarzieri la plata, procente de penalitate.
Furnizorii de servicii vor trebui in egala masura sa ofere informatii despre perioada de gratie, in situatiile in care aceasta se acorda, precum si informatii complete despre taxe, dobanzi, comisioane, garantii, penalitati, despagubiri, rate, in functie de natura serviciului prestat, sau informatii complete despre conditiile de acordare a creditului, conditiile de depozit, conditiile de leasing, conditiile de asigurare, dupa caz.
Furnizorii de servicii financiare, colectare a deseurilor, gaze naturale, telefonie fixa, mobila si Internet, electricitate, alimentare cu apa si canalizare, energie termica, servicii de televiziune prin cablu care nu au modificat clauzele contractelor preformulate risca amenzi de pana la 5.000 lei.
NewsIn
Alte articole pe aceasta tema publicate pe Banknews.ro:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online