Cum se construieste o echipa de succes
Data publicarii: 28-03-2007 | HR/CariereTeam building. Auzim tot mai des acesta formula prin care angajatorii si managerii incearca sa inchege relatiile dintre membrii echipei pe care o conduc, insa team building-ul reprezinta mai mult decat atat. Echipa: se vorbeste despre ea peste tot, la locul de munca, dupa munca, acasa inainte de a pleca, si toti membrii ei discuta despre ideea de 'lucru de echipa', fie ca este vorba de conducere sau de membrii de la baza piramidei organizationale. Scopul principal? Pentru angajati este sa se simpta implicati si sa constientizeze rolul lor in succesul total in timp ce managerii incearca sa imbunatateasca eficienta si randamentele, maximizandu-si practic profiturile, noteaza Wall-Street.
Cu toate acestea, putine organizatii sunt pe deplin satisfacute de rezultatul eforturilor depuse in cadrul procesului de team building. Va prezentam in continuare cateva directii prin care puteti mari eficienta echipei pe care o conduceti.
Explicati asteptarile. Membrii echipei trebuie sa cunoasca foarte bine care sunt sarcinile pe care trebuie sa le duca la indeplinire la fel cum trebuie sa puneti la dispozitia echipei toate resursele necesare (timp, bani, personal etc) indeplinirii obiectivelor stabilite. De asemenea, purtati discutii constante cu conducerea unei echipe sau cu membrii acesteia, fara a lasa un spatiu gol intre momentul stabilirii sarcinilor si termenul limita cand se evalueaza rezultatul final.
Imbunatatiti angajamentul membrilor echipei. Daca acestia nu doresc sa faca parte, din diverse motive, dintr-o echipa ce are un proiect de indeplinit, este evident ca randamentul lor va fi mai scazut. Alegeti membrii cat mai motivati, care isi doresc din plin sa faca parte din echipa pe care o formati si care vor sa obtina cele mai bune rezultate cu putinta, atat la nivel personal cat si pentru intreaga echipa. Incercati de asemenea sa recompensati rezultatele pozitive.
Integrati singularul in context. Cat de implicati in afacerea in ansamblu se simte fiecare angajat? Daca acestia vor vedea tabloul mare, avansand apoi spre rolul pe care ei il au in mecanismul general, gradul de implicare individuala are sanse sa se imbunatateasca.
Cauta sa formezi echipa din persoane de acelasi nivel. Este evident ca o echipa are un lider, si in general acesta are mai multe competente decat ceilalti. Cu toate acestea, ar fi indicat ca toti sa aiba un nivel similar, deoarece o persoana mai putin pregatita va fi marginalizata, conflictele in cadrul echipei fiind foarte probabile.
Stabileste grafice de indeplinire a obiectivelor. Acestea au un rol important, deoarece se pot face constant comparatii intre rezultatele preliminare si cele stabilite initial ca obiective. De asemenea, angajatii au in general tendinta de a da rezultate mai bune atunci cand exista un dead line.
Stabileste clar pozitiile de autoritate. Controlul unei echipe este un foarte important. Membrii echipei trebuie sa cunoasca ce atributii au, care sunt liniile de responsabilitate trasate si in fata cui trebuie sa raporteze. In plus, membrii unei echipe pot face comentarii la adresa sarcinilor indeplinite de colegii lor, fie din cadrul aceesi echipe fie din cadrul altor echipe din organizatie.
Colaborarea transforma o multime de indivizi intr-o echipa. Suna evident, dar de multe ori membrii echipei nu colaboreaza la potentialul maxim intre ei si nu percep cat de important este rezultatul final al colaborarii cu colegii lor. Colaborarea va aduce de la sine noi sugestii, critici constructive si un randament mai bun la final.
Comunica cu membrii echipei si admite criticile. Chiar daca membrii se pot simti importanti intr-o organizatie, de multe ori acestora nu li se comunica date privind evolutia organizatiei in ansamblul ei. De asemenea, orice remarca negativa la adresa unor rezultate ar trebui sa fie insotita de argumente si mai ales de solutii de imbunatatire a rezultatului final. Autoritatea nu este data doar de o functie superioara ci si de cunostiintele vaste pe care le detii.
Integral in Wall-Street.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall