Raiffeisen Bank: profit net de aproape 53 milioane euro in 2006
Data publicarii: 28-03-2007 | Finante-BanciRaiffeisen Bank a inregistrat la sfarsitul anului 2006 un profit inainte de impozitare de 61,1 milioane de euro (conform IFRS, auditat, neconsolidat*), cu peste 11 milioane de euro mai mare fata de anul 2005 (cand profitul brut a fost de 50 de milioane de euro), se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Profitul dupa impozitare a fost in 2006 de 53 de milioane de euro. Activele totale au crescut cu 35% fata de sfarsitul anului 2005, ajungand la 4,1 miliarde euro.
Profitul inainte de impozitare a crescut cu 22% fata de sfarsitul anului 2005, iar activele totale au crescut cu peste un miliard de euro, ajungand la 4,1 miliarde euro, in aceeasi perioada, potrivit rezultatelor financiare ale Raiffeisen Bank Romania.
"Rezultatele financiare inregistrate de Raiffeisen Bank la sfarsitul anului 2006 sunt foarte bune si ma refer aici mai ales la cele din a doua parte a anului. Semestrul al doilea ne-a confirmat ca ceea ce am urmarit prin schimbarile pe care le-am implementat la inceputul anului, si anume o specializare a retelei pe segmentele de corporate si de retail, are un impact pozitiv si imediat asupra rezultatelor bancii. Am avut si o evolutie excelenta a activelor, tinand cont de faptul ca 2006 a fost anul in care foarte multe credite de consum au ajuns la scadenta. Am reusit nu numai inlocuirea acestui portofoliu de credite pe termen scurt, dar si cresterea semnificativa a ponderii creditelor pe termen mediu si lung. Aceasta orientare este in deplina concordanta cu strategia noastra de a fi parteneri cu clientii nostri", a spus Steven van Groningen, presedinte&CEO Raiffeisen Bank.
Valoarea creditelor acordate clientilor a ajuns la aproape 2.024 milioane de euro, in crestere cu 42% fata de sfarsitul anului 2005. In acelasi timp, depozitele clientilor au crescut cu 38%, la aproape 3 miliarde de euro.
Raportul cost/venituri s-a imbunatatit de la 76,7% in 2005, la 68% la sfarsitul anului 2006.
Accent pe activitatea de vanzare in segmentul retail
In 2006 Raiffeisen Bank a deschis 55 de unitati noi, astfel incat la sfarsitul anului reteaua teritoriala a bancii a ajuns la 265 de unitati. Au fost infiintate unitati specializate, dedicate cu precadere clientilor persoane fizice si IMM-urilor. Raiffeisen Bank ofera solutii complete de produse si servicii pentru clientii IMM, precum si consiliere in domeniu - peste 300 de persoane dedicate segmentului IMM in unitatile bancii. In 2006 au fost inaugurate si primele centre destinate exclusiv acordarii creditelor imobiliare Raiffeisen Bank - Casa Ta din Romania in Bucuresti si Constanta. Raiffeisen Bank a lansat in 2006 Raiffeisen Online, serviciul de internet banking pentru persoane fizice, care permite clientilor un acces mult mai rapid si mai comod la conturile sale.
Activitatea de corporate s-a dezvoltat pe baza colaborarii cu parteneri puternici
Activitatea de corporate s-a dezvoltat prin colaborarea cu parteneri puternici din sectoarele petrol si energie, industrie grea sau distributie de bunuri de larg consum. Raiffeisen Bank si-a extins implicarea si in sectorul imobiliar prin participarea in calitate de banca finantatoare a unor mari proiecte imobiliare. Forta de vanzare a fost reorganizata in asa fel incat sa raspunda cat mai bine cerintelor clientilor. De asemenea, Raiffeisen Bank si Grupul de Economie Aplicata (GEA) a initiat o serie de conferinte cu tema: "Afaceri romanesti in context european", cu scopul de a sprijini mediul de afaceri in contextul aderarii la Uniunea Europeana. Astfel de forumuri de afaceri au fost organizate in 8 orase importante ale Romaniei.
La sfarsitul anului 2006, banca avea 2,2 milioane de clienti de retail (dintre care peste 130.000 IMM-uri) si peste 4.700 corporatii mari si medii. Banca ocupa pozitia a treia pe piata bancara din Romania, din punct de vedere al activelor totale.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor