Numarul centrelor comerciale se va dubla in urmatorii doi ani
Data publicarii: 29-03-2007 | ImobiliareUn segment al pietei imobiliare care va inregistra o crestere considerabila in urmatorii ani este compus din centrele comerciale pentru care cererea din partea retailerilor si a consumatorilor este inca mai mare decat oferta, sustine analistul Adrian Tibichi de la Coldwell Banker.
La inceputul anului 2007 existau pe piata romaneasca circa 570.000 metri patrati (mp), iar noile proiecte pot aduce pe piata inca 750.000 mp in acest an si in 2008, potrivit Coldwell Banker Affiliates of Romania.
"Piata spatiilor de birouri va cunoaste din nou o crestere semnificativa, in ceea ce priveste noile proiecte, incepand cu 2008. Dezvoltatorii se concentreaza inca asupra zonei de nord din Bucuresti, unde multe sperante, in ceea ce priveste accesul, sunt legate de constructia autostrazii Bucuresti-Brasov, care ar contribui la decongestionarea traficului", sustine Adrian Tibichi.
In acelasi timp, reprezentantii companiei de consultanta imobiliara Colliers International sustin ca cel putin cinci centre comerciale urmeaza sa fie finalizate in urmatorii doi ani pe piata de retail din Bucuresti, proiecte ce vor aduce 250.000 metri patrati de spatiu nou inchiriabil si alte noua malluri vor fi gata in 2007 si 2008 in sapte orase diferite din tara. Analistii de la Colliers mai spun ca aceasta crestere in spatiu commercial de tip mall va schimba complet piata de retail din capitala, plasand-o intr-o noua etapa de competitie directa si acerba.
Coldwell Banker Affiliates of Romania, unul dintre cele mai cunoscute branduri in industria de imobiliare din SUA si-a inceput activitatea pe piata romaneasca din 2007. Cu o istorie de 100 de ani, compania de origine americana este detinuta in prezent de Realogy Corporation. Prin reteaua sa, Coldwell Banker acopera peste 30 de tari cu 3.800 de birouri si 123.700 de brokeri.
Colliers International este un parteneriat de companii de consultanta imobiliara ce opereaza prin 240 birouri in 51 de tari. Partenerul principal este Colliers Macaulay Nicolls Inc. (CMN) cu sediul in Vancouver, Canada. Colliers este prezenta pe piata romaneasca de peste zece ani, dezvoltandu-se pe segmentele de birouri, industrial si de spatii comerciale si, incepand cu 2005, pe cel rezidential.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză