Majoritatea romanilor considera padurea doar o sursa de lemn
Data publicarii: 29-03-2007 | EconomiePeste 70 % dintre participantii la o cercetare cantitativa desfasurata in cadrul Proiectului de Dezvoltare Forestiera au identificat padurea cu o sursa de lemn, in timp ce doar un sfert considera padurea o sursa de hrana.
Cercetarea a fost efectuata pe un esantion de 1.245 de persoane, iar scopul acesteia a fost de a determina atitudinea populatiei in legatura cu importanta si rolul padurii. Cercetarea a fost realizata in cadrul Proiectului de Dezvoltare Forestiera.
"Proiectul a demarat in ianuarie 2006, este inclus in strategia de asistenta pe tara a Bancii Mondiale pentru Romania si beneficiaza de un buget de aproximativ 700.000 de dolari. Am demarat acest proiect cu o cercetare sociologica, pentru a determina care este atitudinea populatiei in legatura cu rolul padurii", a declarat, joi, directorul Proiectului de Dezvoltare Forestiera, Florea Trifoi.
Concluzia cercetarii a fost ca orice campanie de informare trebuie diferentiata in functie de nivelul implicarii in administrarea padurii.
Astfel, pentru cei care au legatura directa cu administrarea padurii, este nevoie de o campanie de informare si educare. In egala masura, Proiectul de Dezvoltare Forestiera va realiza o campanie de constientizare pentru cei care nu au legatura directa cu sectorul forestier.
"Gasirea echilibrului intre intersul public si cel privat in administrarea padurilor este marea provocare pe care ne-o asumam prin proiectele initiate de catre autoritatea publica pentru silvicultura, pentru al caror succes avem nevoie de un partener in proprietarii de paduri, in celelalte institutii ale statului si in societatea civila", a declarat, joi, secretarul de stat in Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR), Istvan Toke.
Campania de constientizare va implica seminarii de instruire, spoturi TV si informarea factorilor de decizie.
Proiectul de Dezvoltare Forestiera este inclus in strategia de asistenta pe tara a Bancii Mondiale pentru Romania. Implementarea programului se face prin Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR).
Proiectul a fost contractat in decembrie 2005 de consortiul LDK Consultants, BDPA si Media One si a demarat in ianuarie 2006, durata acestuia fiind de trei ani.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză