Tentativa de furt de date asupra clientilor BRD
Data publicarii: 30-03-2007 | Finante-BanciDupa BCR si Raiffeisen a sosit si randul BRD sa fie atacata de phisheri, asa zisii criminali online. Utilizatorii de e-mail au fost supusi joi, 29 martie, unei tentative de frauda prin metoda cunoscuta sub numele de "phising", se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Aceasta modalitate de fraudare consta in transmiterea de mesaje electronice catre utilizatori de e-mail, prin care acestora li se solicita date personale de identificare bancara.
In mod concret, mesajul e-mail a fost transmis ca venind in mod aparent din partea BRD si solicita accesarea unui site cu design identic cu cel al serviciului de internet banking www.brd-net.ro in scopul completarii unor date personale (user si parola, numar card, data expirarii cardului, PIN-ul).
BRD-Groupe Societe Generale a luat imediat masuri pentru blocarea acestei tentative de furt de date personale, iar securitatea sistemului informatic care sustine functionarea serviciului de internet banking BRD-Net nu a fost niciun moment pusa in pericol.
BRD-Groupe Societe Generale le reaminteste clientilor sai ca banca nu solicita, in nici o situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). De asemenea, informatii precum parola si codul PIN nu trebuie divulgate sub nici un motiv, nimanui, nici macar bancii. Clientii care primesc astfel de mesaje sunt rugati sa contacteze banca la numerele de telefon 0800 803 803 (numar TelVerde accesibil din reteaua Romtelecom), *BANCA (accesibil din retelele Vodafone si Orange), 021 3026161 (accesibil din toate retelele, inclusiv din afara Romaniei).
Nu este prima oara cand o banca din Romania este atacata de phisheri. Se pare ca bancile din top 3 sunt cele mai vizate insa. Banca Comerciala Romana si Raiffeisen Bank s-au confruntat si ele cu astfel de probleme.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale
- Studiu Deloitte: romanii din generatiile Millennials si Z raman ingrijorati din cauza costului vietii si estimeaza ca utilizarea GenAI va avea efecte benefice
- Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări a aderat la Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România
- Garanti BBVA România contribuie cu 48 mil. euro la creditul sindicalizat contractat de Ford Otosan România
- Studiu Deloitte: jumatate dintre femeile care lucreaza resimt un nivel de stres mai mare decat in urma cu un an
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023