Tentativa de furt de date asupra clientilor BRD
Data publicarii: 30-03-2007 | Finante-BanciDupa BCR si Raiffeisen a sosit si randul BRD sa fie atacata de phisheri, asa zisii criminali online. Utilizatorii de e-mail au fost supusi joi, 29 martie, unei tentative de frauda prin metoda cunoscuta sub numele de "phising", se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Aceasta modalitate de fraudare consta in transmiterea de mesaje electronice catre utilizatori de e-mail, prin care acestora li se solicita date personale de identificare bancara.
In mod concret, mesajul e-mail a fost transmis ca venind in mod aparent din partea BRD si solicita accesarea unui site cu design identic cu cel al serviciului de internet banking www.brd-net.ro in scopul completarii unor date personale (user si parola, numar card, data expirarii cardului, PIN-ul).
BRD-Groupe Societe Generale a luat imediat masuri pentru blocarea acestei tentative de furt de date personale, iar securitatea sistemului informatic care sustine functionarea serviciului de internet banking BRD-Net nu a fost niciun moment pusa in pericol.
BRD-Groupe Societe Generale le reaminteste clientilor sai ca banca nu solicita, in nici o situatie, informatii confidentiale prin e-mail (user/parola, numar de card, data expirarii acestuia, codul PIN). De asemenea, informatii precum parola si codul PIN nu trebuie divulgate sub nici un motiv, nimanui, nici macar bancii. Clientii care primesc astfel de mesaje sunt rugati sa contacteze banca la numerele de telefon 0800 803 803 (numar TelVerde accesibil din reteaua Romtelecom), *BANCA (accesibil din retelele Vodafone si Orange), 021 3026161 (accesibil din toate retelele, inclusiv din afara Romaniei).
Nu este prima oara cand o banca din Romania este atacata de phisheri. Se pare ca bancile din top 3 sunt cele mai vizate insa. Banca Comerciala Romana si Raiffeisen Bank s-au confruntat si ele cu astfel de probleme.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut