Automobilele de teren vandute in Europa vor deveni tot mai mici
Data publicarii: 31-03-2007 | AutoAutomobilele de teren care vor fi vandute in Europa vor deveni tot mai mici si vor trebui sa se ieftineasca, in urma vocilor tot mai multe care sustin ca aceste masini distrug puternic mediul inconjurator, arata un studiu al JATO Dynamics. Studiul arata ca piata europeana a automobilelor de teren (SUV) trece printr-o perioada de tranzitie, deoarece producatorii incearca sa raspunda cererilor schimbatoare ale consumatorilor. In plus, automobilele de teren produse vor avea dimensiuni mai mici si vor oferi tractiunea integrala ca o extra-optiune.
"Cresterea costurilor carburantilor, dezbaterea tot mai aprinsa in jurul emisiilor de dioxid de carbon si discutiile generate de aceasta pun presiune asupra segmentului", a spus purtatorul de cuvant al JATO Dynamics, Nasir Shah, citat de site-ul just.auto.com. "Desi multi cumparatori doresc inca sa cumpere astfel de masini, e clar ca ele trebuie sa se ieftineasca si sa devina mai putin costisitor de intretinut. Daca nu, segmentul va intra intr-un declin serios", a mai spus reprezentantul JATO Dynamics, una din cele mai mari companii de cercetare de piata in domeniul auto in Europa.
Studiul JATO mai arata ca, desi relatia dintre consumatori si SUV-uri e diferita in tarile Europei, Marea Britanie s-a remarcat printr-un curent puternic impotriva masinilor de dimensiuni mari in general si a celor cu tractiune integrala in special. Cresterea taxelor pentru aceste masini le face din ce in ce mai putin atractive, atat pentru persoanele particulare, cat si pentru operatorii de flote, iar viitorul sectorului arata rau.
JATO Dynamics arata ca, pana si in Germania, unde cei trei producatori premium, Mercedes, BMW si Audi, fac ca cererea de masini de teren sa fie puternica, opinia publica incepe sa-si puna intrebari despre impactul acestora asupra factorilor de mediu. Chiar si in Elvetia, unde este nevoie de SUV-uri pe drumurile dificile de munte, modelele cu consum mare incep sa se imputineze, iar vocile critice incep sa fie auzite.
"E clar ca producatorii sunt atenti la presiunile de pe piata, iar aceasta e influentata atat de cererile in schimbare ale consumatorilor, cat si de legislatie. Atat timp cat SUV-urile sunt privite negativ de cei care protejeaza mediul, ele vor atrage atentia legiuitorilor. Ultimele cresteri ale taxelor in Marea Britanie sunt o dovada in acest sens, iar noi credem ca si alte tari vor urma exemplul", a mai spus Shah.
Aproximativ 7% dintre automobilele vandute anual in Europa sunt masini de teren, iar procentul este foarte mare in tarili din nord, precum Islanda sau Norvegia si extrem de mic in tari precum Spania (sub 2%). In ultimii opt ani, cota de piata a automobilelor cu tractiune integrala s-a dublat in Europa.
In primele doua luni ale acestui an, pe piata romaneasca s-au vandut 1.975 de masini de teren, in crestere cu 72% fata de perioada similara a anului trecut. Segmentul are 6% din piata automobilelor noi, iar Hyundai este cea mai vanduta marca de automobile de teren in tara.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză