MasterCard: prima tranzactie europeana de credit contactless la McDonald's in Elvetia
Data publicarii: 24-04-2007 | InternationalMasterCard Europe si-a extins prezenta in domeniul platilor contactless prin lansarea primului pilot european de card OneSmart MasterCard PayPass in cadrul McDonald's, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Liderul global in segmentul de fast food, cu sediul european in Crissier, Elvetia, este un partener cheie in noul program pilot MasterCard PayPass, sustinut de compania bancara elvetiana, Grupul Aduno.
Folosind MasterCard PayPass, consumatorii nu trebuie decat sa treaca noul lor card Aduno Group MasterCard prin fata unui cititor PayPass pentru a realiza tranzactii intr-o serie de restaurante McDonald's din Elvetia. Tehnologia inovatoare permite ca achizitiile de valoare mica, de sub €25, sa fie realizate rapid, sigur si usor, fara a mai fi nevoie ca utilizatorii sa caute numerar sau monede, sa treaca cardul prin cititor sau sa semneze chitantele.
Toni Merschen, Global Head of Chip, MasterCard Worldwide, spune "Am mai facut un pas foarte important in demersurile noastre de a extinde platile contactless in Europa, oferindu-le posesorilor de carduri MasterCard posibilitatea de a inlocui numerarul cu viteza, usurinta si securitatea."
"Introducerea platilor contactless in Elvetia impreuna cu MasterCard Europe va revolutiona procesul de plata", spune Beat Stocker, CEO in cadrul Grupului Aduno.
"Intr-o societate in care timpul a devenit o componenta pretioasa, PayPass satisface nevoile de plata, atat ale retailer-ilor, cat si ale clientilor. Consumatorii pot acum sa faca plati pentru cumparaturile zilnice, de valori mici, intr-un mod rapid, usor si sigur."
Martin Kroll, Managing Director, McDonald's Elvetia, spune: "Succesul nostru se bazeaza pe o formula ce reuneste servicii rapide si prietenoase, cea mai buna calitate, curatenie si pe un echilibru atractiv intre pret si performanta. Credem ca programul MasterCard PayPass se va incadra perfect acestei formule."
O parte din comerciantii din trei orase elvetiene - Zurich, Lausanne si Lugano si 1.000 de posesori de carduri, clienti ai Grupului Aduno, vor fi inclusi in proiectul pilot. Dupa ce va fi analizat pilotul, lansarea MasterCard PayPass in Elvetia este programata pentru sfarsitul acestui an.
MasterCard PayPass este deja utilizat in cadrul restaurantelor McDonald's din Statele Unite si la peste 46.000 de alte locatii la comercianti din intreaga lume, printre care se numara Starbucks, 7-Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz si Regal Entertainment Group. Tehnologia s-a dovedit, de asemenea, populara si in alte locatii, cum ar fi pe stadioane -PayPass fiind acum acceptata pe stadioanele unde se joaca fotbal sau baseball si la evenimentele de golf.
Lansarea pilotului PayPass in Elvetia intareste pozitia de lider a MasterCard pe piata platilor contactless. In iulie 2006, MasterCard a lansat primul program european de credit PayPass cu Garanti Bank din Turcia. Tot in 2006, MasterCard a anuntat primul pilot european de debit Maestro® PayPass in Marea Britanie cu Grupul Royal Bank of Scotland (RBS) la sediul sau central din Edinburgh, o extindere a programului pilot cu RBS in Londra si doua programe pilot de credit PayPass in Franta, la Strasbourg si Toulouse. MasterCard a castigat in 2006 premiul Frost & Sullivan Company of the Year pentru realizarile sale din sectorul platilor contactless.
"MasterCard PayPass este unul dintre cele mai bune programe de plata contactless, la sfarsitul anului trecut aveam aproape 13 milioane de carduri PayPass in circulatie in toata lumea", spune Cathleen Conforti, MasterCard Worldwide Group Head, Global PayPass.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor