Bancile mari au vandut un milion de carduri in sase luni
Data publicarii: Astazi, 16-08-2007 | Finante-BanciCei mai importanti patru emitenti au scos pe piata 1.200.000 de carduri de la inceputul anului. Gradul de utilizare la comercianti nu sare, in medie, de 20%, noteaza Cotidianul. Peste un milion de carduri emise, majoritatea de debit, altele folosite doar la bancomat. Cam acesta este bilantul la sase luni a patru dintre cei mai importanti emitenti din Romania. Dobinzile si comisionele inca mari, dar si lipsa unei educatii financiare transforma insa cardul intr-un simplu instrument de depozitare a banilor fara prea multe valente investitionale, avind in vedere dobinda neglijabila oferita pentru conturile atasate la cardurile de debit.
La BRD, doar 40% dintre cardurile de debit au si un descoperit de cont, la Raiffeisen, 25%, iar la Bancpost, aproximativ 5%. BCR ramine lider al pietei, insa, din totalul celor 2,3 milioane de carduri active, doar 180.000 sint carduri de credit. Ponderea nu este mult diferita nici la celelalte banci contactate de Cotidianul. Raiffeisen are 200.000 de carduri de credit dintr-un total de 1.200.000, iar Bancpost, 29.000 din aproape 3.000.000 de carduri. Gradul de utilizare la comercianti, probabil cel mai important indicator al maturitatii pietei cardurilor, are un nivel rezonabil doar la Raiffeisen. "Rata de folosire a cardurilor de credit pentru plati la comercianti este de peste 70%", a spus Titi Stoenescu, director de carduri la Raiffeisen.
In rest, BCR are un grad de utilizare la comercianti putin peste 10%, BRD, 27%, iar Bancpost, doar 5,5%. "In privinta utilizarii cardurilor la comercianti, lucrurile au mers destul de greu la inceput. A trebuit sa se schimbe mentalitatea consumatorilor, iar acestia sa nu mai stea la cozi pentru a retrage bani de la bancomat si sa inceapa sa plateasca cu cardul", explica Denisa Mateescu, director pe zona sud-est europeana a MasterCard Europe.
Cardurile pentru firme sint aproape inexistente. "Pentru persoane fizice avem peste 1,4 milioane de carduri de debit si de credit active, iar pentru persoane juridice avem aproximativ 34.500 de carduri active", spune Titi Stoenescu. Din 2.039.000 de carduri, BRD are doar 42.181 de carduri pentru companii, potrivit datelor furnizate de banca. Bancpost a emis 7.000 de carduri pentru companii si peste 1.700.000 pentru persoane fizice. "Pe piata din Romania, segmentul cardurilor de business este la inceputuri. Daca putem vorbi de o segmentare a clientelei formata din persoane fizice, in privinta companiilor, oferta este destul de saraca", a spus Mateescu.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara