Cum faci cariera in vanzari
Data publicarii: 08-10-2007 | HR/CarierePentru a tinti un post in domeniu, trebuie sa detii "arme" precum charisma, comunicare, perseverenta si optimism, noteaza Evenimentul Zilei. Daca te-ai decis sa-ti construiesti o cariera in vanzari, ai ales momentul ideal. Domeniul vanzarilor este pe primul loc in topul ofertelor de joburi. "Din 11.823 de locuri de munca, 2.663 sunt pentru acest segment", spune Maria Suciu, PR al Neogen.
Altex, Romtelecom, Orange, Cosmote si Raiffeisen Banca pentru Locuinte sunt doar cateva dintre companiile care au scos la concurs in aceasta perioada joburi in domeniul vanzarilor. Posturile sunt atat pentru juniori, cat si pentru cei cu experienta.
Castiguri fabuloase
Locurile de munca din acest domeniu sunt foarte vanate de tineri si datorita salariilor mari. De exemplu, ca agent de vanzari part-time, poti ridica lunar intre 300 si 500 de euro. Ca angajat full-time, veniturile pot fi chiar de 3.000 de euro, in functie de comisioane si de cat de multe contracte faci.
"La nivel mondial exista vanzatori celebri, care au depasit milionul de dolari castigat anual din comisioane, iar in Romania vanzatorii foarte buni din industriile cu bunuri de mare valoare pot ajunge la comisioane de cateva zeci de mii de euro pentru un singur contract. Nu exista limite clare din punct de vedere al castigului potential", explica Mihai Moraru, managing partner al Sales Academy.
Un salesman perfect
Portretul candidatului ideal
Esti consecvent, comunicativ, perseverent si foarte hotarat? Inseamna ca ai sanse sa ajungi un bun vanzator. "Insa, la fel de important este sa-ti pastrezi determinarea, in ciuda esecurilor care apar inevitabil intr-o astfel de cariera", spune Mihai Moraru.
Expertii in resurse umane spun ca o persoana care isi doreste sa lucreze in vanzari trebuie sa fie prezentabila si sa stie sa relationeze. Oana Tanislav, specialist in resurse umane al Orange, spune ca sunt necesare si entuziasmul, flexibilitatea, spontaneitatea, spiritul de echipa, dar si puterea de a invata rapid.
Si atitudinea pe care o are un vanzator fata de un potential cumparator este extrem de importanta. "Un adevarat maestru este cel care reuseste sa vanda un produs cuiva care nu si-l doreste neaparat. Un agent de vanzari bun nu renunta, chiar daca este refuzat", explica Robert Ionita, trainer in vanzari al Skill Team.
Hainele conteaza
Un element foarte important in vanzari il reprezinta infatisarea si comunicarea non-verbala. Inainte sa spui ceva, oamenii isi fac o impresie despre tine in primul rand dupa vestimentatie.
"S-a constatat ca persoanele cu o infatisare placuta sunt mai credibile, mai influente si mai persuasive. Cei care isi pretuiesc aspectul fizic sunt promovati mult mai repede, au mai mult succes si castiga mai multi bani", a explicat Mihaela Liliana Stroe, manager al Acta Nonverbal, in cadrul workshopului "Influenta artefactelor in vanzari" din cadrul "Training 2007".
Ea subliniaza insa si un alt aspect: desi vestimentatia aleasa corect usureaza comunicarea cu ceilalti, nu suplineste lipsa de profesionalism si nu ascunde ignoranta.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri