Afaceristii, in expectativa pana la primavara
Data publicarii: 24-01-2008 | AfaceriReprezentanti din mediul de afaceri considera ca aceasta perioada de fluctuatie face parte dintr-o normalitate a businessului, noteaza Adevarul. Evolutiile monedei europene din ultimele zile nu au aprins inca spiritele in randul mediului de business autohton. Marii exportatori isi rad deja in barba pe seama veniturilor frumoase ce se vor reflecta la final de an in balanta veniturilor totale, in timp ce importatorii se gandesc la majorari de preturi ale produselor destinate consumatorului final.
Fie ca vorbim de industria grea sau cea a mobilei, constructii sau retailul de electronice si electrocasnice, este de asteptat ca in contextul mentinerii situatiei actualei, companiile sa-si modifice preturile de vanzare la consumatorii finali. Pana la o decizie in acest sens, oamenii de afaceri se plaseaza in expectativa. Marja de timp pe care o acorda monedei nationale pentru o eventuala revenire in raport cu moneda europeana este de doua luni.
In expectativa, pana in martie
"Vom astepta evolutiile ulterioare ale acestei crize de pe piata financiara pana in luna martie. Daca aceasta situatie se va mentine, vom fi obligati sa umblam la preturi. Marja de crestere este de pana la 10%", a declarat, pentru "Adevarul", Dan Sucu, presedintele principalului producator de mobila de pe plan local - Mobexpert.
Potrivit acestuia, in acest interval se vor inregistra pierderi semnificative de bani, evaluate in prima faza la valori cuprinse intre 500.000 - 1.000.000 de euro, pe luna. Motivul pentru care nu se actioneaza sub impulsul momentului tine pe de o parte si de stocurile existente de materie, dar si de mentinerea imaginii companiei. "Nu avem de aparat numai profiturile.
Este vorba si de prezenta companiei pe piata de profil, si de cota pe care aceasta o are in industrie", a precizat Sucu. Chiar daca Mobexpert are si export in tari precum Franta, Germania sau Olanda, Sucu sustine ca beneficiile financiare inregistrate pe seama cresterii monedei europene nu vor avea o influenta semnificativa in balanta contabila finala. Si asta in conditiile in care pretul materiei prime creste anual cu 10%, iar costurile cu forta de munca sunt tot mai ridicate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025