Bancomatele au rabdare cu clientii doar 30 de secunde
Data publicarii: 18-02-2008 | Finante-BanciUnul dintre cele mai frecvente incidente cu care se poate confrunta posesorul de card este acela in care instrumentul de plata ramane blocat in bancomat. Astfel de intamplari se pot datora fie unei defectiuni tehnice a ATM-ului sau poate surveni in urma intarzierii cu care posesorul incearca sa-l scoata din aparat.
Indiferent daca este vorba de bancomatele mai vechi sau de modelele mai noi, in situatia in care cardul nu este extras in mai putin de 20-30 de secunde acesta este retinut automat. La fel se intampla si cu banii neridicati intr-un interval asemanator. In situatia in care ati uitat sa luati banii din bancomat, acestia vor fi retinuti "intr-o casuta speciala aflata pe traseul de eliberare numerar, iar pentru recuperarea acestora va trebui completata o cerere speciala", dupa cum am fost informati de reprezentantii ING Bank.
Pentru ca banii pleaca din cont nu vor putea fi efectuate alte tranzactii cu cardul pana cand acesta nu va fi realimentat.
Cateva zile fara card
Sanse sa ramaneti fara card aveti si in momentul in care ati uitat codul PIN si introduceti de trei ori consecutiv unul gresit. Cei care au mai multe carduri si nu pot retine codurile de siguranta pentru fiecare in parte pot apela la acele tipuri de carduri care permit modificarea pin-ului, putand avea astfel un cod comun pentru toate cardurile.
Toate cardurile emise de Raiffeisen care raman blocate in bancomate nu se pot ridica decat de la sediul central, doar dupa doua-trei zile de la producerea incidentului. Datele statistice arata ca, lunar, aproximativ 1.000 de carduri sunt capturate in ATM Raiffeisen ca urmare a introducerii PIN-ului gresit.
Comisioane suplimentare
In timpul acesta, in baza actului de identitate, detinatorul contului poate avea acces la fonduri la orice ghiseu al bancii. Aceasta regula se aplica la orice banca, unele dintre acestea percepand comisioane mai mari pentru operatiunile de la ghiseu. Astfel, la BCR procentul retinut pentru tranzactiile cu numerar efectuate de la bancomat este de 0,2%, in timp ce la ghiseu este de doua ori mai mare. Ultima situatie in care cardul nu poate fi scos din bancomat este aceea in care pe aparat au fost instalate dispozitive speciale de blocare a cardului, aceasta fiind situatia cea mai nefericita. Pentru a fi siguri ca nu intra altcineva in posesia cardului, cel mai bine ar fi sa nu scapati din ochi bancomatul sau sa luati legatura cu banca emitenta pentru blocarea contului.
Bani blocati "pe traseu"
Probleme pot aparea si in momentul in care incercati sa efectuati plati la comercianti. Nu putine au fost situatiile in care dupa introducerea codului PIN de catre posesorul cardului, POS-ul a eliberat o chitanta cu mesajul ca "tranzactia nu poate fi efectuata".
Incercand sa efectueze plata din nou, nu este exclus sa apara mesajul "fonduri insuficiente" explicata ca "o eroare de sistem". Astfel, imediat dupa aprobarea tranzactiei prin introducerea codului de siguranta al cardului, banii parasesc contul. Daca acestia nu ajung in contul comerciantului, POS-ul va returna primul mesaj, cu precizarea ca banii se intorc in contul din care au plecat imediat. Actualizarea sistemului se face in cateva minute, iar orice verificare de sold in perioada aceasta va arata lipsa banilor din cont.
Reprezentantii bancilor recomanda celor care "patesc" asa ceva sa contacteze totusi banca pentru a se asigura ca nu este vorba de o alta problema.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI