Agentii imobiliari vor lucra dupa un cod european de bune practici
Data publicarii: 18-02-2008 | ImobiliareConfederatia Europeana Imobiliara in parteneriat cu Parlamentul European si Comisia Europeana au in plan finalizarea unui standard european al activitatii imobiliare, document ce vizeaza protectia consumatorului si reprezinta primul pas catre certificarea europeana a profesiei de agent imobiliar.
Potrivit reprezentantilor companiei imobiliare EuroMetropola, acest document oficial va functiona ca un decalog al activitatii imobiliare si va contine un set de reguli de buna practica pentru cei care isi vor desfasura activitatea in acest domeniu. Totodata, standardul european al activitatii imobiliare va permite practicarea acestei meserii in aceleasi conditii legale in toate tarile Uniunii Europene.
"Aceasta masura a aparut ca urmare a faptului ca piata imobiliara nu are in acest moment o lege specifica pentru a reglementa activitatea in acest domeniu, dar mai ales din cauza controverselor care s-au tesut in jurul activitatii agentiilor imobiliare. Este vorba de cresterea nejustificata a preturilor pentru a obtine un comision cat mai mare la vanzare, plasarea de anunturi false in paginile de publicitate ale ziarelor sau pe Internet, cu scopul de a atrage clienti pe care mai apoi ii directioneaza catre adevaratele oferte", sustin reprezentantii EuroMetropola.
Acestia mai spun ca agentiile imobiliare profesioniste trebuie sa castige credibilitatea afectata de practicile neprofesioniste adoptate cu ani in urma de catre firme suspecte care functionau sub titulatura de agentie imobiliara.
"De cele mai multe ori, atunci cand un client este satisfacut de colaborarea cu o companie imobiliara este natural sa nu mai apara frustrarea achitarii comisionului si sa revina pentru o noua colaborare", afirma Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Despre acuzele conform carora agentiile imobiliare ar umfla preturile proprietatilor pentru a castiga un comision mai consistent, reprezentanta EuroMetropola sustine ca "este adevarat ca proprietarii si reprezentantii companiei imobiliare se consulta asupra pretului de vanzare, dar decizia apartine exclusiv vanzatorului".
"Este obligatia consultantului, care in multe cazuri detine si atestat de evaluator, sa-i informeze pe proprietari cu privire la preturile pietei. Bineinteles ca orice proprietar doreste sa obtina un pret cat mai bun si fixeaza un nivel de la care poate negocia. Este o lege a comertului care nu a aparut odata cu afacerile imobiliare", mai spune partener managerul companiei imobiliare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză