Politia creditelor face dosar intregii familii

Data publicarii: 10-06-2008 | Finante-Banci

De multe ori o persoana care solicita un credit la o banca este respinsa fara nici un fel de explicatie desi nu se afla in baza de date a Biroului de credit si nici nu e consemnata la Centrala Riscurilor Bancare. Cum este posibil acest lucru se specifica in documentele interne ale unor banci din Romania, in care este aratata procedura de acordare sau respingere a unui imprumut. Astfel, se verifica mai intai cat de corect este solicitantul de credit.

Daca acesta e in regula, se trece apoi la verificarea sotului sau a sotiei. In cazul in care se descopera ca partenerul de viata are ghinionul sa lucreze la o companie care figureaza pe lista neagra de angajatori a Centralei Riscurilor Bancare, cererea de credit este respinsa. Mai mult, solicitantul risca sa fie inclus de respectiva banca pe lista neagra sau pe listele interne de evidenta a cazurilor de frauda. Aceste masuri de precautie au fost luate dupa ce s-au consemnat cazuri in care unul din soti s-a imprumutat si a disparut cu banii fara stirea celuilalt.

Atentie si la codebitor

Acelasi lucru il pateste si in cazul in care codebitorul are un angajator cu probleme. "Se va solicita schimbarea codebitorului care nu este sot sau sotie in cazul in care angajatorul acestuia figureaza in Lista neagra angajatori cu comentariul «se recomanda respingerea cererii de credit»", se mentioneaza intr-un astfel de document.

Daca angajatorul codebitorului apare pe lista de incidente de plata cu mentiunea "se recomanda trimiterea dosarului catre echipa care trateaza fraudele, pentru investigatii", se trimite o copie a dosarului de cerere de credit catre departamentele care se ocupa de vanzari si de verificare a creditelor ale respectivei banci. Dosarul va ramane in stand-by pana la primirea rezolutiei din partea departamentului de fraude. Pentru a lua un imprumut este obligatoriu in cazul unora dintre banci ca familia, adica solicitantul plus sotul sau sotia, sa aiba cel putin un post telefonic, fie fix, aferent domiciliului, fie mobil. Se iau in considerare si numerele de telefon mobil cu cartela preplatita. In situatia in care solicitantul nu declara decat telefonul mobil, reprezentantii bancii vor verifica inexistenta postului de telefonie fixa la serviciul de informatii Romtelecom.

Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: