Companiile isi evalueaza managerii inainte de a-i recruta
Data publicarii: 10-06-2008 | HR/CariereTot mai multe companii de pe piata locala evalueaza compatibilitatea viitorului manager cu firma si cu postul de management, precum si capacitatea acestuia de a face cariera in companie, prin instrumente tot mai specializate de testare.
Cele mai performante solutii de acest gen sunt sistemele computerizate, "in care nimeni nu poate interveni pentru a modifica ceva", explica Doru Dima, director pentru compania de consultanta Profiles International. "Solutia cea mai buna este ca intr-o companie sa se elaboreze un job-pattern - structura de compatibilitate cu postul care ne ajuta in a identifica potentialul psihoaptitudinal al individului si la a face o predictie corecta privind performantele viitoare ale acestuia", explica Dima. Un sistem performant de evaluare trebuie sa emita si rapoarte de dezvoltare, de indrumare a carierei, de management si de analiza a nevoilor de formare. O modalitate de verificare a eficientei acestei solutii este gradul de retentie a personalului, spun consultantii.
Implementarea unei solutii de evaluare a candidatilor difera de la companie la companie, in functie de tipul instrumentelor folosite: testele de aptitudini/abilitati pentru personal de executie costa 40-70 euro/persoana, un test de evaluare a retelelor neuronale costa intre 80-175 euro/persoana, iar implementarea unui Assessment Centre pentru evaluarea managerilor presupune costuri de 400-500 euro/persoana, din cauza resurselor pe care le presupune (teste multiple, mai multi evaluatori), potrivit lui Stelian Marian.
Conform estimarii lui Doru Dima, evaluarea a o mie de angajati poate costa intre 45.000 si 85.000 de euro. Aceste instrumente pot fi aplicate pentru orice nivel de post, dar au o importanta deosebita in selectarea candidatilor pentru posturi cu responsabilitate. In Romania, mai ales companiile multinationale apeleaza la aceste solutii, importand practica din tara de origine, este de parere Cristina Cruceanu, senior consultant HCS Group. "Companiile locale inca sunt reticente in fata unor astfel de solutii, preferand metodele clasice, si nu acorda suficienta importanta si resurse procesului de recrutare", explica Cruceanu. In general, companiile cu o crestere rapida, care au nevoie de specialisti de calitate si "nu au timp de pierdut cu contracte de proba", utilizeaza cel mai des aceste solutii, potrivit directorului Profiles International.
Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025