BCR: Gandim la fel, dar noi va luam banii
Data publicarii: 23-06-2008 | Finante-BanciLa rugamintea unui prieten, am intrat in BCR Drumul Taberei sa platesc trei facturi. Aglomerat, la prima vedere pentru o joi dupa-amiaza la ora 17.00. La casierie functionau doar doua case din trei, dar banuiesc ca acesta este un caz fericit - putea sa functioneze doar una. Ma asez la coada cam pe la 16.49. Astept 25 de minute. La 17.15 ajung in fata si ii inmanez casierei cele trei facturi. Nu erau intr-un format clasic de factura, astfel incat angajata BCR s-a pierdut nevazand suma de plata in coltul dreapta jos. A trebuit sa ii arat eu care este suma de plata deoarece: "Nu am timp sa citesc romane, mai sunt si alti oameni la coada", a replicat casiera.
Ma supun si ii arat unde este scrisa suma de plata. La 17.16 ma informeaza sec: "Stiti ca aveti de platit comision de 1,5% din valoarea facturii, minim 5 RON?". Evident nu stiam acest mic amanunt. Nu era scris nicaieri. M-a informat insa inainte sa-mi ia banii (bila alba). In timp ce dumneaei procesa facturile, eu faceam calcule. Deci cat? 1,5% din valoarea facturii? Aveam 3 facturi, fiecare in valoare de aproximativ 50 RON. In mod normal, ar fi trebuit sa platesc 0,75 RON de factura. Dar nu, BCR mi-a luat 10% pentru fiecare factura in parte. Mi se pare furt. Revoltata, o intreb pe casiera unde este afisat acest comision? "Este la avizier domnisoara".
Ma indrept catre avizier. Studiez cearsafurile de la avizier care contineau orice altceva in afara de taxe si comisioane. Ma indrept catre o consiliera de la un birou si o rog sa-mi arate si mie unde sunt afisate aceste comisioane. Surprinsa de aceasta cerinta neobisnuita, isi intreaba o colega. Nici aceasta nu stie. Se foiesc, se rasucesc, apeleaza la o terta colega. Aceasta se duce la ultimul om disponibil si imi spune: "Asteptati un moment". Momentul trece, cele doua discuta, una din ele cauta in computer, probabil lista de comisioane care ar fi trebuit sa fie afisata la avizier. Mai trec niste mici "momente", timp in care in stanga mea apare paznicul bancii cu doua pungi de pufuleti si una de chipsuri si i le inmaneaza unei consiliere. La modul cel mai profesional desigur. Intr-un final, dupa socul cu pufuletii, apare doamna cu o lista. Mi-o intinde si imi spune: "Uitati, aici scrie." Nu apuc sa citesc bine ce scria pe foaie, ca imi zice pe un ton autoritar: "Nu o puteti pastra, trebuie sa mi-o dati inapoi, este o norma interna a bancii".
Stimati angajati ai BCR-ului, nu vi se pare normal ca o lista de comisioane sa fie vizibila, sa aiba acces clientii care pasesc in banca dumneavoastra la ea? NU, nu vi se pare firesc. Insist si spun ca doresc sa devin client al BCR si ca trebuie sa stiu la ce ma inham. Nici asa nu le impresionez pe doamne. Sub amenintarea unei reclamatii la Protectia Consumatorului, se incumeta si imi printeaza din pretioasa norma a bancii, doar fragmentul cu taxa in cauza:
O reproduc, cu riscul de a dezvalui un secret de stat:
"Plati in numerar la ghiseele bancii, reprezentand contravaloarea facturilor/contractelor etc de furnizare utilitati/prestare servicii/vanzare produse, cu exceptia Conventiilor, incheiate intre banca si furnizorii de utilitati/servicii/produse care prevad conditii diferentiate de pret - 1,5%, min 5 RON/operatiune."
In concluzie, dragi BCR-isti - sefi, simpli angajati - NU gandim la fel. Da deloc. Orice client doreste sa fie bine primit in banca, doreste ca toate comisioanele si taxele dumneavoastra sa fie la vedere si mai doreste sa nu fie furat pe fata. Si asta nu se intampla, cel putin nu in sucursala Drumul Taberei, nr. 82. Nu joia.
Ana Maria Megan
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză